Avstängning efter piskincident hävd: ”Inte något pågående problem”

Fälttävlanslegendaren och galopptränaren Sir Mark Todd får börja träna hästar igen efter att ha varit avstängd en period. Avstängningen utfärdades efter att en video där han piskade en häst med en trädgren blev viral.

Trött man blir. Trött och illamående. Finns knappt någon kvar av mina tonårsidoler som inte varit inblandad i någon skandal. Doping, barrering – ursäkta, jag menar såklart touchering –, trädgrening. Inget är nånsin allvarligt nog att ge kännbara konsekvenser. De allra värsta namnen inom sporten är fortfarande några av de allra största. Så varför skulle de, och andra i samma kretsar, förändra sitt beteende? De ges ju absolut ingen anledning att göra det. Det är samma människor som drar till med det intellektuellt oärligaste, lataste försvarstalet att 'en häst som inte mår bra presterar inte.' Det är ungefär lika sant som att påstå att 'folk som inte behandlar hästar väl kommer inte långt inom ridsporten'.

Liknande trådar

A
Träning nu är jag så trött på detta.. ska försöka göra detta kort om det går. finns en häst i stallet som stallägaren har tagit på sig som... 2
Svar
22
· Visningar
2 771
Senast: AtletShipping
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka