?

_____

Hur långt är 1 galopp språng för en liten D-ponny?Tacksam för svar

Sv: Avstånd

håller med starcraft. det är ca 3 meter. de e ju 3.5 meter för storhäst. 3 meter e ganska normalt för en D-ponny sen beror de på hur stora galoppsprång hästen tar.. vissa ponnier behöver storhäst mått.. andra inte.. olika från häst till häst.

Senast ändrad:

Jag trodde det var 3m för b-ponny och mellan 3m och 3,5 m för
d-ponny :confused:

nä det är snarare 2,5 m för b-ponny 2,75 för c och 3 för d och sen ungefär 3,5 för stor häst.

Kombinationsavståndet beror ju på höjd på hindrena och vilka typer av hinder.

Warhammer skrev:
Jag trodde det var 3m för b-ponny och mellan 3m och 3,5 m för
d-ponny :confused:
kanske de e... jag e inte så insatt i ponnys men jag tror de e 3 meter.. i en kombination e de 6,5 meter tror jag. för storhäst e de iallafall 7,5 meter för ett galoppsprång i en kombination,...

Liknande trådar

Hoppning Ja, som rubriken lyder. Jag kanske har missat en viktig poäng med detta eftersom jag själv aldrig tävlat i hoppning annat än på...
Svar
11
· Visningar
1 597
Senast: co-SMAD4
·
Tävling Kan en slutmätt d ponny som har växt till 155cm i mankhöjd bli storhäst? Om den skulle tävla på ponnytävlingar i hoppning, kan då den...
2
Svar
25
· Visningar
1 938
Utrustning Jag har tänkt på att kanske använda sadelpadd, det är ingen måste för hästen. Han har inte ont i ryggen eller nått, men jag tänkte att...
Svar
9
· Visningar
517
Senast: Freazer
·
Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
586
Senast: Mli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka