Avstånd mellan bommar

G

GoMatte

fick tipset över teefon att träna galopp med min skötis över bommar då han ibland tar galoppsprång om man rider över dubbel hinder. Om jag tränar med bommar, hur långt ungefär ska man ha mellan bommarna? Hng sm vet?

Sv: Avstånd mellan bommar

Hur stor är hästen?

En normal stor häst har ett galoppsprång på ca 3,5 meter, en riktigt stor häst något längre och en mindre ponny såklart kortare.

Sedan kan man såklart laborera med avståndet för att få hästen att korta eller länga sig lite, men börja med det normala avståndet för din häst.

Liknande trådar

Träning Hej! Vad kör ni för avstånd i skritt på upphöjda bommar ? Gäller häst med ca 140 cm i mankhöjd.
Svar
2
· Visningar
329
Senast: Freazer
·
Ridning Hej! Jag behöver råd från er som har erfarenheter av senskador och igångsättning när hästen stått länge. Min häst som är ett halvblod 15...
Svar
4
· Visningar
817
Senast: Nevermind
·
Hästhantering Jag har en unghäst som backar ur transporten så fort jag försöker stänga bommen. Vi har tränat MYCKET, minst 2 gånger i veckan under fem...
2
Svar
21
· Visningar
2 681
Träning Tänkte lägga in en dag i veckan med bommar som styrketräning. Skritt och avsuttet till att börja med, varierad höjd men gärna lite högre...
Svar
3
· Visningar
887
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama