"Avs" som resultat i TDB

Bri

Trådstartare
Vad betyder det när det står att ett ekipage fått resultatet "avs" i tävlingsdatabasen?

I svensk travsports förkortning står det för avsittning, det kanske är samma inom ridsporten? :D Att man ramlat av hästen alltså.

Åh. Jag har aldrig sett det förut. Vad kan man ha gjort då (i hoppning tänker jag främst)?
Många orsaker som sagt men vanligt är tex olämpligt uppträdande på banan eller att man startat utan att ha visat vacc

Liknande trådar

Tävling Hej! Jag behöver hjälp att tolka TR 2023 Hoppning. Såhär står det: ”2. Träns / huvudlag 2.1. På tävlingsområdet ska hästen ledas i...
Svar
4
· Visningar
1 673
Senast: Sootie
·
Hoppning Vilken nivå/höjd måste man tävla på för att kunna vinna prispengar på hopptävlingar i Sverige eller närliggande länder i Europa? När...
3 4 5
Svar
95
· Visningar
11 833
Senast: Cambrie
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Italienska modestaden Milano står värd när det vankas EM i hoppning om mindre än en månad. Nu är det klart vilka blågula ekipage som får...
Svar
0
· Visningar
292
Senast: Gunnar
·
  • Låst
Hundavel & Ras Hej! Jag köpte i valp i augusti i år och vart då informerad att valpen inte hade stamtavla. Vilket inte gjorde mig något då jag inte...
9 10 11
Svar
208
· Visningar
21 490
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30