Avmaskningsmedel!

Sv: Avmaskningsmedel!

Tja, jag har då aldrig träffat en häst som frivilligt äter det :crazy:
Dessutom har du ju svårt att veta om hästen verkligen fått i sig allt.
Nä spruta i munnen, fort och enkelt ;)

Vad jag kan se efter en snabb sökning på FASS för djur så verkar det fortfarande finnas andra varianter att köpa än pasta; nämligen granulat som man kan blanda i fodret. Det har jag använt för många år sen. Enkelt, men det gäller verkligen att hålla koll på doseringen.

Vissa avmaskningsmedel kan ju också injiceras.

Tänkte jag kunde blandat upp det i lite av lucernen innan hon får allt. Så hungrig som hon är så är jag övertygad om att hon skulle slabba i sig allt.

Kanske ska testa det nästa gång. Köper man det på apoteket oxå???

Det går bra att blanda det i maten också, har själv en häst som inte på något vis i världen går att spruta i munnen så jag har frågat vet om det och det var helt ok. Ett tips om det är svårt att få i dem är de "nya" smaksatta maskmedeln, själv har jag nu med äpplesmak och det slank ner utan några som hellst problem.
Har även sett att utomlands finns nu att köpa maskmedel i form av hästgodis tydligen äter hästarna det med förtjusning (dessutom är det mkt mkt billigare per dos än vad det kostar här, det jag såg var exakt samma innehåll som equimax och det kostade ca 20:- per häst) så man skulle kanske börja beställa från utlandet istället rullar ju snabbt iväg pengar om man har många hästar.)

Liknande trådar

Hästvård God kväll! Sitter just nu och vakar över sjuk häst och tänkte höra om någon varit med om något liknande. Ena hästen sväljer inte sin...
2
Svar
27
· Visningar
2 257
Senast: Zetly
·
Hästvård Min häst började äta Cushingsmedicin för några år sedan och de funkade fantastiskt bra, hon blev en unghäst igen! Nu har hon dock börjat...
Svar
5
· Visningar
431
Senast: Sirap
·
Katthälsa Nu när vi (äntligen) har flyttat till skogen har katten fått börja vara ute. Troligen kommer hon med tiden upptäcka det här med jakt...
Svar
6
· Visningar
600
Senast: MiniLi
·
Hästvård Min ena häst har fått en sårskada och fått Metacam utskrivet av veterinär. Hon har gått på det någon gång tidigare, och det är alltid...
2
Svar
21
· Visningar
2 528

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka