avmaskning

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare Hopphopp
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 613
H

Hopphopp

Vet måste ju skriva ut recpet på avmaskning, men måste dom kolla på hästen först eller kan man be en vet man inte brukar ha att skriva ut?

har inte haft häst sen det blev på detta vis så jag har ingen aning:o:p

Sv: avmaskning

Nej, de behöver inte se hästen, men vill ta del av träckprovet för att kunna ta ställning till om det behövs avmaskas och i sådana fall med vilket preparat.

Ett alternativ är att köpa KollaMasken, skicka in det och sedan ringa deras rådgivning (10 kr per minut). Vid behov ordnar de även recept. På så sätt räcker det med en kontakt!

Liknande trådar

Hästvård Min ena häst har fått en sårskada och fått Metacam utskrivet av veterinär. Hon har gått på det någon gång tidigare, och det är alltid... 2
Svar
21
· Visningar
2 701
Hästvård Hej! Vi har kämpat med vår häst i ett par år nu. I princip hela hästen är genomgången, nu är vi inne på om det är bakknäna som spökar... 2
Svar
28
· Visningar
2 150
Hästvård Hej! Tänkte höra om någon hade liknande erfarenheter. Mitt kallblod har återkommande problematik med magsår just vintertid av någon...
Svar
16
· Visningar
1 363
Hästvård Magsår? Någon som haft en häst vars enda symptom varit att den varit riktigt sur när man rörde vid magen? Vi har haft veterinär ute som...
Svar
4
· Visningar
427
Senast: Malva1978
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka