Avmaskning

Denver

Trådstartare
Ska försöka formulera mig på ett bra sätt. Det är nu 4 hästar i stallet. På tors nästa vecka flyttar 3 av dom och min blir kvar, kommer dock 2 ston samma dag som ska flytta in nu.

Tjejerna som ska flytta sina hästar har tänkt avmaska dom innan tisdag, vilket ja förstår då de blir ett par dagar innan de nya stället.

Men dom menar på att jag ska avmaska min häst samtidigt, vilket jag tycker är knepigt då han ska bo o gå kvar.

Min häst o stona som kommer ska gå kvar i rasthagen en vecka innan dom släpps upp på sommarbetet. Jag vill ha det till att jag ska avmaska min häst ett par dagar innan betessläpp inte samtidigt som deras då dom ska flytta sina.

// Jessica

Sv: Avmaskning

Avmaska hästena med samma medel samtidigt innan de släpps på betet.

Ska försöka formulera mig på ett bra sätt. Det är nu 4 hästar i stallet. På tors nästa vecka flyttar 3 av dom och min blir kvar, kommer dock 2 ston samma dag som ska flytta in nu.

Tjejerna som ska flytta sina hästar har tänkt avmaska dom innan tisdag, vilket ja förstår då de blir ett par dagar innan de nya stället.

Men dom menar på att jag ska avmaska min häst samtidigt, vilket jag tycker är knepigt då han ska bo o gå kvar.

Min häst o stona som kommer ska gå kvar i rasthagen en vecka innan dom släpps upp på sommarbetet. Jag vill ha det till att jag ska avmaska min häst ett par dagar innan betessläpp inte samtidigt som deras då dom ska flytta sina.

// Jessica

Jag skulle absolut kosta på träckprov innan jag avmaskade öht.

Ja absolut men nu sker allting mycket fortare än va jag trodde.. så jag hinner inte få in träckprovet förrän dom släpps men absolut ska jag göra ett.

Liknande trådar

Hästvård Min ena häst har fått en sårskada och fått Metacam utskrivet av veterinär. Hon har gått på det någon gång tidigare, och det är alltid...
2
Svar
21
· Visningar
2 596
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 888
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 580
Senast: Freazer
·
Samhälle Jag funderade på om jag skulle skaffa mig en anonym användare, men jag väljer att skriva från "mitt vanliga konto". Jag har ju...
Svar
5
· Visningar
886
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Valp 2025
  • Uppdateringstråd 31