Avmaskning

M

MajaMalin

Hej!

Jag har avmaskat mitt sto nu i veckan den 20/9 men Ivomec. Nu visade det sig så att hon hade mask. Ska jag avmska henne om 8 veckor igen eller ska jag göra det tidigare? Ska jag använda mig av Ivomec igen eller ska jag byta?

Hälsningar maja

Sv: Avmaskning

Hej!

Jag har avmaskat mitt sto nu i veckan den 20/9 men Ivomec. Nu visade det sig så att hon hade mask. Ska jag avmska henne om 8 veckor igen eller ska jag göra det tidigare? Ska jag använda mig av Ivomec igen eller ska jag byta?

Hälsningar maja

Vad menar du med att det visade sig att hon hade mask? Hade du inte trott det var det ju ingen mening att avmaska...

8v från nu kan bli i senaste laget, är hösten varm och din häst hade mycket mask kan det vara läge att avmaska igen, men troligtvis ska det inte behövas eftersom det är i slutet av november, och då brukar det ju ha frysit till ordentligt.

Liknande trådar

Hästvård Min ena häst har fått en sårskada och fått Metacam utskrivet av veterinär. Hon har gått på det någon gång tidigare, och det är alltid...
2
Svar
21
· Visningar
2 572
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
706
Senast: tara
·
Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
2 340
Senast: Stergo
·
Katthälsa Förra året avmaskade jag mina katter ungefär i maj och för en tid sedan så upptäckte jag åter att katterna fått mask. Jag avmaskar båda...
Svar
3
· Visningar
573
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka