avmaskning

S

sisu

Avmaskade i går. I morse var hästen jättelös i magen. Kan det bero på avmaskningen. Har inte haft den så länge så jag vet inte hur den blivit maskad tidigare. :confused:

Sv: avmaskning

Ja, det kan bero på avmaskningen. Om hästen har mycket mask så kan den bli "förgiftad" av den döda masken när den passerar tarmarna.

Håll koll på din häst så den dricker ordentligt och att magen ordnar till sig, annars får du ringa vet. Har en häst som blev jättedålig när jag avmaskade honom för något ¨år sedan, han höll på att dö av vätskebrist.

Jenny

Sv: avmaskning

Tack för svaret!!
Han mår bra igen, bajjar fina fasta bollar och dricker som vanligt. :banana:

Liknande trådar

Hästvård Min ena häst har fått en sårskada och fått Metacam utskrivet av veterinär. Hon har gått på det någon gång tidigare, och det är alltid...
2
Svar
21
· Visningar
2 535
Hästvård Måste få lite feedback och höra om nån har några liknande erfarenheter. Min häst som blir 6 år i år visade sig ha mask, 600 på lilla...
Svar
5
· Visningar
737
Senast: lundsbo
·
Katthälsa Förra året avmaskade jag mina katter ungefär i maj och för en tid sedan så upptäckte jag åter att katterna fått mask. Jag avmaskar båda...
Svar
3
· Visningar
555
Senast: Jeps
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Alla hästar har en mer eller mindre mängd mag- och tarmparasiter och det är när dessa nivåer stiger över ett gränsvärde som vi behöver...
Svar
3
· Visningar
920
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama