Avmaskning?

_Maria_

Trådstartare
Min katt är ca 1,5 år gammal. Har blivit avmaskad 1 gång innan hon kom hit. Hon är innekatt med tillgång till balkong så risken för mask är inte stor. Hon har inga typiska symptom på mask men blir ibland lite lös i magen vilket kan vara besvärligt eftersom hon är långhårig..Hon tar och äter upp i stort sett varenda fluga som kommer in här på sommaren..kan det göra att dom får fluglarver i sig eller något?
 
Sv: Avmaskning?

Att hon skulle fått mask av att käka flugor är ytterst osannolikt men jag har läst om katter som fått det av att slicka på skor.

Är du osäker så gör parasitanalys på bajset. Du kan antingen göra det genom veterinär eller köpa en "Kolla masken"-låda på apoteket. I lådan finns provtagningsanvisning, engångshandskar och påse/burk att lägga bajset i. Portot är betalt så det är bara att packa lådan, tejpa igen den o lägga på brevlådan.

Det är vanligt med katter som ibland är mer eller mindre dåliga i magen. Kan bero på allt möjligt. Du skulle kunna klippa bort lite av det längsta håret i ändan så blir det enklare för henne att hålla sig ren.
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej! Jag ger idag RC Veterinary Urinary S/O Moderate Calorie till mina två katter. Min svarta katt har haft urinsten för flera år sen...
Svar
0
· Visningar
755
Senast: Nikan
·
Katthälsa Hej! Imorse kräktes ena katten upp all frukost och i den hittade jag en mask... :yuck: Efter lite googling är jag säker på att det är...
Svar
6
· Visningar
1 000
Senast: Nahar
·
T
Övr. Katt Hej Ber om ursäkt då detta säkert blir lite långt men ska försöka hålla det kortfattat.. Jag skaffade min katt för ungefär 6 år sedan...
Svar
2
· Visningar
1 731
Senast: Tass
·
Katthälsa Jag har tre katter, födda i mars i år. De lever mestadels utomhus dagtid, fångar och äter mycket möss, och sover inne på natten (fram...
Svar
4
· Visningar
824
Senast: Majjijann
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp