Avmaskning-ytterligare en tråd!

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare Tuki
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 1 185
T

Tuki

Här kommer ytterligare en tråd om avmaskning. Jag har sökt på tidigare trådar men haft svårt att konkret hitta svar på mina frågor. :mad:

Hästarna avmaskades i går med Ivomec. När skall nästa avmaskning ske? Skall jag fortsätta med Ivomec eller byta till Banminth? Skall jag avmaska ngn mer gång i år eller räcker det med september?

Har du använt Ivomec ett år är det läge att använda Banminth nästa år. Kom ihåg att intervallet är kortare, var 4e vecka (om du inte gjort träckprov och fått andra instruktioner).

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag sitter i en väldigt tråkig och frustrerande sits. För fyra månader sedan gick vår TV sönder, precis en sådan där dag när vi var... 2
Svar
26
· Visningar
2 847
Senast: Derivata
·
Ridning Hej! (det kanske är fel tråd men hoppas att det är ok) Min dotter har vid två tillfällen denna termin ramlat av en häst som har...
Svar
17
· Visningar
1 883
Senast: mamman
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som... 2
Svar
24
· Visningar
5 467
Senast: Sasse
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka... 2
Svar
27
· Visningar
6 585

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tandproblem på båda katterna
  • Oseriös avel 2023
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Tillbaka