Avmaskning, HJÄLP!

• Övr. Katt
  • Trådstartare Trådstartare Eeiram
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 691
E

Eeiram

Hej!

Vad skall jag avmaska en katt med för avmaskningsmedel? Hur går det till, tabletter eller sprutor (likt avmaskningsmedel till häst)? Kostnad?

Katten är en hona, vet ej ålder eller ras.

- Marie

Jag avmaskade mina små killar härom veckan och då använde jag Banminth pasta. Då slipper man ju tredagars kurer som t.ex Axilur!

Jag sprutade inte in pastan direkt i munnen utan tryckte ut rätt mängd pasta på en räka var åt dom och de slukade alltihop! :D Så smidigt så! Så fick de en extra räka för besväret! ;)
Ska snart avmaska igen för de har inte blivit avmaskade innan.

Lycka till!

(gå in på apotekets hemsida och kolla- där finns alla sorter avmaskningsmedel!)

Apoteket

Liknande trådar

Katthälsa Nu när vi (äntligen) har flyttat till skogen har katten fått börja vara ute. Troligen kommer hon med tiden upptäcka det här med jakt...
Svar
6
· Visningar
784
Senast: MiniLi
·
Övr. Katt Jag har en exotic idag som alltid varit innekatt, 4 år. Hon är numera kastrerad och har börjat gå ut med gps, och när jag och hundarna... 2
Svar
35
· Visningar
1 881
Senast: Lisen82
·
Katthälsa Förra året avmaskade jag mina katter ungefär i maj och för en tid sedan så upptäckte jag åter att katterna fått mask. Jag avmaskar båda...
Svar
3
· Visningar
603
Senast: Jeps
·
Katthälsa Hej! Min 16 årige hane har hypertyreos (bra T4 värde nu m h a medicin Apelka vet) samt så har han jättemycket artros, särskilt i...
Svar
10
· Visningar
747
Senast: Joppsa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tandproblem på båda katterna
  • Oseriös avel 2023
  • Guldfasanerna