Avmaskning av hund?

H

Hammond

1) Hur många gånger per år bör man avmaska sin hund?
2) Vad skall man avmaska med, alltså, vad är bäst?
3) Vart går det att få tag på?

Tacksam för svar

Sv: Avmaskning av hund?

Jag avmaskar när det behövs. Har hunden ätit något litet djur eller en annan hunds bajs kan det vara klokt att avmaska. Eller är man isstänker at den har mask. Det är onödigt att avmaska i onödan. Numer finns "kolla masken" även för hund, bara att ta ett bajsprov och skicka in.

Avmaskningsmedel köper du på apoteket.

Sv: Avmaskning av hund?

Brukar avmaska hunden samtidigt som katterna som får en dos när jag ser att katten har mask. Oftas att man ser en mask i avföringen eller eller liknade.

Just nu är hon rejält avmasskad då hon fick skabb och fick ett preparat utskrivet. Som man hällde i naken på henne som tog död på allt, invärtes och utsidigt.

Annars brukar jag använda tabbleter. det är ju bra om man kan ge tabbleter, anser jag om nu hunden på grund av annat måste ta medicin.
Har fått gett min hund två pencilin kurer men hon är en riktig ängel och tar dem fint. Med litte övertalning.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
1 017
Senast: inverterad
·
Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är...
2
Svar
20
· Visningar
1 501
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 067
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 947

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka