Sv: Avliva alla valpar direkt?
Du har väl ingen aning om hur personen i kämpat för att lösa situationen? Du har väl ingen aning om hur deras situation ser ut, varken ekonomiskt och på ett personligt plan? I trådstarten får du enbart veta att de kommer bli svårt att ens behålla en valp på grund av jobbsituationen och TS undrar om man måste behålla en valp och det utifrån vad som är bäst för tiken.
Vem menar du är iskall och saknar empati då?
Sen svarade du aldrig på hur många hundar du själv försökt att omplacera? Eftersom du så tvärsäkert kan uttala dig om hur lätt det är.
Mig veterligt är inte kullen i tråden planerad, så nej pratar inte om en planerad kull.Jag hoppas verkligen inte att du pratar om planerade kullar nu. Herregud, har man planerat en kull så får man för tusan må för jävligt, rent ut sagt, ett bra tag, om det så behövs för att sälja valparna. Då kanske man lär sig att inte göra om det Näe, men då har man faktiskt ett ansvar och då tar man det!
"Men att döma någon som försöker göra det bästa av en dålig situation så hårt, har jag svårt att förstå".
Jaha, vi ska gå in mer på individen nu. Okej, om du vill det så. På vilket sätt kämpar verkligen denna person HÅRT för att göra det bästa av den? Att fundera kring om hon ska avliva valparna eller inte? Det är inte att kämpa hårt anser jag.
För övrigt har jag inte pratat om personen i fråga utan i allmänhet kring vad jag tycker. Jag har inte dömt personen.
Och hellre dömer jag personer i mitt framtida yrke (vilket jag för övrigt inte skulle göra, men om du tror det..) än att vara iskall och sakna empati.
Du har väl ingen aning om hur personen i kämpat för att lösa situationen? Du har väl ingen aning om hur deras situation ser ut, varken ekonomiskt och på ett personligt plan? I trådstarten får du enbart veta att de kommer bli svårt att ens behålla en valp på grund av jobbsituationen och TS undrar om man måste behålla en valp och det utifrån vad som är bäst för tiken.
Vem menar du är iskall och saknar empati då?
Sen svarade du aldrig på hur många hundar du själv försökt att omplacera? Eftersom du så tvärsäkert kan uttala dig om hur lätt det är.
Senast ändrad: