Avlastning.

Apollo

Trådstartare
Vad vill hästen avlasta om den tex vilar på v.bak, och ställer h.fram längre fram. Förstår ni?? Bakbenet är placerat som vanligt när de vilar på bakbenet.

Sv: Avlastning.

Apollo skrev:
Vad vill hästen avlasta om den tex vilar på v.bak, och ställer h.fram längre fram. Förstår ni?? Bakbenet är placerat som vanligt när de vilar på bakbenet.

Gissar att hästen vill avlasta just vä bak. Är du säker på att hö fram står längre fram? Det kanske är vä fram som står längre bak? (för att "diagonal-avlasta" hö bak som ju tar mer vikt).
Bara en tanke :confused:

Tror inte det för v. fram står på rätt plats och h.fram längre fram. Men jag har inte tänkt på det så så det måste jag kolla.

Upplever du att hästen har problem är besvärad med något?

Ja för tillfället är han oren i det benet, alltså v.bak. Vet kommer på torsdag.

Han är relativt nyskodd, ca 4 veckor. Vet kommer idag så får vi se vad han säger. Han är mycket bättre så det är bara att hoppas på det bästa. Kiropraktorn var ute 1 maj och då hade han en låsning i höger fram-bog, kanske det hänger ihop??

Min häst har strålbenshälta vä fram och står ofta med den hoven längre fram för att avlasta,han har däremot inte visat ngn hälta på det benet däremot hö fram har han varit halt på pga överbelastning pga avlastningen från vä hov,skulle jag vara dig skulle jag kolla upp hö fram.Mvh Maria

Liknande trådar

Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
602
Senast: tara
·
Hästvård Jag tycker att det är jättesvårt att se ”painface” på hästar. Försöker studera bilder noggrant men det är inget jag kan se bara sådär...
2
Svar
20
· Visningar
1 976
Senast: fio
·
Hästvård Min häst är så jäkla skavsårsbenägen och i synnerhet nu pälsbytartider. Lånade ut honom för någon dag sen och han kom då tillbaka med...
Svar
17
· Visningar
1 339
Hästvård Postade en annan tråd som ingen nappat på, så här kommer en ny. Min fina häst Skorpan har konstaterad gaffelbandsskada som tyvärr inte...
Svar
6
· Visningar
701
Senast: Honey07
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama