A
Anja586
är detta verkligen bra?? jag har är medryttare på en häst som har fått denna diagnosen och nu säger ägaren att om hon inte blir bättre ska hon bli avelssto. men jag kan inte tänka mej att detta är aärsklit bra för lungorna!! om hästen ska vara med föl mesta tiden så trycker väll det på lungorna på något sätt! och eftersom hon måste ta i med buken för att andas ut luft när bronkiten är som värst kan det väll knappast vara bra att ha ett föl där inne. och när människor är gravida så kan ju ungen ligga och trycka på lungorna, det borde ju ett föl också göra även om det ligger i den där lilla påsen. och sen när stoet ska föda fölet, detta borde ju också ta på krafterna enormt mycket, speciellt på henne då med bronkit!
jag tycker att denna ideen verkar helt vansinnig!!! vad tycker ni??? ni som är här inne på detta forumet borde ju ha erfarenhet av att avla, har ni någonsin avlat med ett sto som har kroniskt bronkit?
MVH Anja
jag tycker att denna ideen verkar helt vansinnig!!! vad tycker ni??? ni som är här inne på detta forumet borde ju ha erfarenhet av att avla, har ni någonsin avlat med ett sto som har kroniskt bronkit?
MVH Anja