avkommor till Orame

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare M_Q
  • Startdatum Startdatum
M

M_Q

e: Indoctro

Någon som vet någon bra sida att hitta video på Oramé-avkommor? Skulle vilja se ett par st. hur dom rör sig o gärna hoppar.
Vet ni hur gamla dom äldsta är nu? och vad dom presterat? Eller hur de gått på unghäst test osv.
har för mig att von Essen har en unghäst efter honom va? Vilken isf?

Sv: avkommor till Orame

Det finns två Oramé avkommor här på gården, de är dock bara 2 år än, men de rör sig fint och har in snygg sida. Hoppningen väntar vi med spänning på att få se framåt hösten/vintern...

Dessutom en nära släkting till Oramé på mödernet, som är SUPER i hoppningen. En 4-åring, men scoop mer än det vanliga.

Om allt hade gått som planerat så hade jag själv haft en 3-åring efter Oramé nu, men det vill sig inte alltid som man hoppas och tror. :( En mycket läcker hingst men bannat dyr att använda. :crazy:

Kolla om VDL kan skicka över fjolårets video från deras hingstvisning. Jag har sett den, men har den inte i min ägo. Där var han och även några småttingar med.

Han är såld till USA, men visste du kanske redan.

http://www.youtube.com/watch?v=yDGdY-dGKeY

Där hoppar jag en Orame avkomma, har även ridit ett par till. Just detta stoet som jag hoppar här har jimtown(darco) i andra led, heter Vrijminka, hon såldes nyss till Holland för en riktigt bra png. hopning och attityd för svår hoppning, är 7 år och har haft föl, gått int 140 med ett ner, MASSA plac och felfri 130-135 rundor.

MVH Frida

Liknande trådar

Hästmänniskan Ingen riktigt bra titel, men va sjutton. Suttit å läst lite olika trådar om köpa hästar och annat. Kikade lite spontant på hastnet mest...
Svar
13
· Visningar
3 431
Kropp & Själ ngn som har erfarenheter av sömnsvårigheter o om det finns ngt som kan vara ett effektivt sätt o lindra dom? har mått dåligt psykiskt...
Svar
5
· Visningar
688
Senast: sthu
·
Kropp & Själ börjar bli tokig... har sån inre rastlöshet jämt som jag får svårare o svårare o hantera. det har kommit gradvis o blivit mkt värre sen...
Svar
2
· Visningar
3 603
Senast: vtok
·
Hundavel & Ras Vet verkligen inte vad jag ska göra eller vad detta kommer få för konsekvenser... Behöver hjälp/råd/tips! Jag har en SKK-reggad hane...
2
Svar
24
· Visningar
4 530
Senast: Raderad medlem 94602
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka