Avkommor efter nordsvenska hingstar

Dravena

Trådstartare
Var hittar man avkommor efter godkända hingstar? Om det är till nån hjälp kan jag säga att de jag främst är intresserad av är Bergakung, Isvind och Gorm. :)

Sv: Avkommor efter nordsvenska hingstar

Är det avkommor efter de här hingstarna du vill köpa? Ett alternativ i så fall är att kontakta hingsthållaren. Ett annat är att söka bland annonser, Isvind har jag sett avkommor efter i annonser.

Eller menar du vad de har lämnat för avkommor? Då hittar du svaret i Blå boken som kan köpas hos SH (klicka på "beställningar") eller i nordsvenska hingstkatalogen som kan köpas hos FNH Riks. Där får du klicka på "föreningen" och där på "aktuellt" så hittar du hingstkatalogen.

Bergakung kan jag säga direkt att han har inte många avkommor för han har inte betäckt så mycket men efterfråga gärna så åker väl stona dit.

Bergakung har inte många avkommor, 2 st f.2003 och han betäckte 6 st ston 2004.
Isvind har däremot ganska många avkommor.
Gorm har också en hel del efter sig.

Álin skrev:
Isvind har däremot ganska många avkommor.
Gorm har också en hel del efter sig.
Gorm kan man läsa om på FNH Bohusläns hemsida och där under "hingstar" hittar man Gorm. Eftersom han fick värdebokstav A nu i vår på Grevagården har han inte bara lämnat många avkommor utan också av hög klass.

*svarar alla*

Tack så mycket för era svar! Jag är mest nyfiken på hur deras avkommor ser ut och hur många de har lämnat. Hingstarna tilltalar mig utseendemässigt men det är ju inte bara det som spelar roll när man köper häst. ;) Det är inget som är aktuellt just nu, men det är lika bra att hålla ögonen öppna!

Har träffat en 3-årig godkänd hingst e.Gorm, Gutta :love:
Han har superduper-temperament, underbart snäll häst :bow:

Senast ändrad av en moderator:

Gorm är bland det snyggaste jag sett, kul att höra att temperamentet verkar bra också. :) Det skadar ju aldrig att börja kolla i tid!

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 049
Senast: Piaff
·
Avel Jag hade behövt lite mer information om dessa hingstar och deras godkända avkommor. Gärna era egna åsikter och erfarenheter. Vad de...
2
Svar
32
· Visningar
2 915
Senast: Lea88
·
Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 622
Senast: Mabuse
·
Avel Hej! Jag har ett nystartat företag och ska företaga inom avel och har nu två unga lovande hingstar jag vill använda inom avel för både...
Svar
18
· Visningar
1 979

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka