Avkomma efter A-dur?

kopparberg

Trådstartare
Någon som har det? Eller som känner till hingsten lite närmare? Jag är ju gräsrot, har en trevlig märr som tävlat tom 1,30 och nu med sikte på Msv dressyr som jag tänkte betäcka nästa år med hopphingst.
Det är temperamentet på avkomman som intresserar mig, övrigt går ju att "läsa sig till", tex om han passar mitt sto exteriört osv.

Sv: Avkomma efter A-dur?

Jag har haft ett,inte den vackraste i världen (gammal modell) men toppen i psyket.Vilket hon även gav till sina avkommer.

Det låter härligt!
Mitt sto har supertemperament, en fölunge efter A-dur kanske är ännu större chans att få supertemperament på fölet också?
Andante tycker jag stämmer på den beskrivningen, alltså inte världens vackraste men med ett hjärta av guld när den hoppar.

jag har ridit en A-dur avkomma rätt mycket och han var en riktigt trevlig och lättlärd häst, som vissa beskrivit här hade även denna A-dur avkomman ett otroligt trevligt temperament:)

**KL**
dum fråga, men på Blup.se står det detta:
Omdöme testryttare dressyr
Insa Hansen: God samarbetsvilja, något svårt att jämföra fullblod med halvblod, kunde ta för sig mer i galoppen. Hannes Baumgart: Positiv hingst med god samarbetsvilja. Kunde vara bättre i galopp. Svårt att jämföra fullblod med halvblod. 7 7

hur kom fullbloden in i det hela? Fel text på fel hingst? Eller är jag bara trög
/U

Jag måste erkänna att jag känner en A-dur avkomma och det måste vara världens fulaste häst :angel: Nejdå jag ska inte förringa den, men jag klickar inte alls med hästen. Den är väldigt fult byggd, kort hals och den briljaderar otroligt mycket. Nu är den enbart 4 år tror jag och man vet ju inte hur den skulle vara med en annan pilot men den är mycket spänd och väldigt icke-rädd om sig i hoppningen (på ett negativt sätt). Mycket stressad och hoppar mer på fart än teknik (det kan ju ändras med åldern).

Mamman är e: Castor, ingen aning om vad hon gjort innan.

Liknande trådar

Avel Har smått börjat fundera på om det är dags att betäcka mitt sto igen, hon blir 16 år nästa år och hade föl som 5-åring. Åren går ju fort...
2
Svar
21
· Visningar
3 818
Senast: Freazer
·
Avel Jag har ett sto som med sannolikhet ska betäckas under våren. Hon har inte haft föl tidigare och är e. Majim G ue. Bernstein. Modern rör...
2
Svar
20
· Visningar
3 335
Senast: Jate Volim
·
Avel Nästa vecka åker mitt sto till seminstationen och skall om allt går bra betäckas med Hip Hop. Men jag måste ju ha en plan B och det står...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 914
Senast: Emiro
·
Avel Första gången jag postar något på Buke på väldigt länge, så jag hoppas att denna frågan hamnat rätt nu. Annars får någon moderator gärna...
Svar
5
· Visningar
1 453
Senast: EoG
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka