P

Piewo

Jag undrar varför min häst har en bubblig mage samt att hans avföring luktar surt och havren ligger hel kvar i bajset ? Är det någon som har några idéer ?? :bow:

Om havren inte är tuggad så kan den endera vara att han stressar så när han äter att han inte tar sig tid att tugga, men det troliga är att han har problem med tänderna, det kan vara därför han är konstig i magen också... eftersom maten kommer ner otuggad...
Ta ut hästtandläkare!

Tack Skuggi.
Tandläkare beställd men kommer inte förrän vecka 14, det var det jag misstänkte men ville vara säker. :)

Liknande trådar

Foder & Strö Suck, nu är vi där igen. Efter att ha varit helt bra i magen hela sommaren och inte stått emot det minsta i ridningen så börjas det igen...
Svar
5
· Visningar
569
Senast: Linda_A
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 621
Senast: Shaggy
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 899
Senast: Roheryn
·
Hästvård Efter lång vinter med dålig häst har allt varit bra. Första tävlingen avklarad och gjorde denna obsevationen. Normal avföring i boxen...
Svar
9
· Visningar
1 356
Senast: super
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Akvarietråden V
  • Promenadskor vinter