Avelsvärdesbokstav

Sv: Avelsvärdesbokstav

Det finns inga stopremieringar för halvblod. Avelsvärdebokstaven höjs pappersvägen.
 
Sv: Avelsvärdesbokstav

Aha! Är det då bara i sammband med stamboksföringen man visar dom på en premiering och sedan bara höjer via pappersvägen?
 
Sv: Avelsvärdesbokstav

Man kan stamboksföra pappersvägen.

Nu kommer begreppet stamboksföring att tas bort. Läs på ASVHs hemsida, jag kan inte länka till alla de olika avdelningarna http://www.asvh.se/

Det finns också en tråd om det fär.
 
Sv: Avelsvärdesbokstav

Tack Görel för dina svar. :laugh:
Hon är redan stamboksförd sedan många år tillbaka och hon är även höjd en gång pappersvägen. Jag har också redan skickan in ansökan om den sista höjningen.
Ville mest veta om det gick att höja henne på (premiering) "på plats" vid fölvísning.
På ASVH utrycker dom sej som om att begreppet stamboksföring finns kvar.
 
Sv: Avelsvärdesbokstav

Begreppet finns kvar för ston som redan är stamboksförda men nya ston kommer inte att kunna stamboksföras.
 

Liknande trådar

Gnägg Hjälp! Jag och min tränare planerar att ta med hästen till Tyskland för en veckas träning och har börjat nysta i vad vi behöver göra för...
Svar
16
· Visningar
1 042
Senast: Piaff
·
Juridik & Ekonomi Är under senaste året många banker har gjort det svårare att höja gränsen på swish, allt i namnet att skydda oss mot bedragare. 2021...
2 3
Svar
55
· Visningar
2 319
Senast: MiniLi
·
  • Artikel
Hästnyheter Höjda priser på spån och dyrare stallhyror för arrangörerna är några av anledningarna till att många varit tvungna att höja priserna vid...
Svar
14
· Visningar
1 304
Senast: fio
·
Katthälsa Hej! Min katt har hoppat från balkongen, första våningen för 5 timmar sedan. Hon verkade OK, åt lite mat precis som hon brukar men nu...
2 3
Svar
46
· Visningar
4 203
Senast: Keb71
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp