Ramona
Trådstartare
Det vill sej inte battre an att mitt Connemara sto fick fang nagra veckor innan folet var pa g. Hon var ute pa rikligt bete, men flyttads snabbt in i en hage med mycket mindre gras. Jag stodfodrar henne numera med betfor och musli gjort for avelsston (14% protein).
Nu har lill-hingsten kommit ut och stoet mar mycket, mycket battre. Dock kommer hon inte att fa ga pa det betet som det var tankt att hon skulle ga pa, sa nu maste jag ha henne i "fang-hagen"och stodfodra henne med muslin.
Jag ar dock jatteorolig for att hon och folet inte far i sej vad de behover. Stoet ar fortfarande for tjock, men det har hon alltid varit. Det ar helt omojligt att halla hennes vikt nere!!
Ni som har avelsston med fang, hur har ni gjort under sommaren?
Ska jag vara orolig, aven fast folet gar upp i vikt och vaxer som han ska??
Nu har lill-hingsten kommit ut och stoet mar mycket, mycket battre. Dock kommer hon inte att fa ga pa det betet som det var tankt att hon skulle ga pa, sa nu maste jag ha henne i "fang-hagen"och stodfodra henne med muslin.
Jag ar dock jatteorolig for att hon och folet inte far i sej vad de behover. Stoet ar fortfarande for tjock, men det har hon alltid varit. Det ar helt omojligt att halla hennes vikt nere!!
Ni som har avelsston med fang, hur har ni gjort under sommaren?
Ska jag vara orolig, aven fast folet gar upp i vikt och vaxer som han ska??