Avelsmötena

B

Båbbe

Tycker detta med avelsmöten både på Solbacken väster om Shlm och på Wången vid Östersund är enormt positiva och efterlängtade steg från Avelsutskottets sida. Jättekul med möten om avel som även inbjuder oss fritidsryttare att medverka. Tyvärr krockar avelsmötet i Solbacken med en kurs för den instruktör som jag rider mest sällan för så jag kommer kanske inte närvara, men valet mellan helgkursen och avelsmötet är svårt! Har fortfarande inte bestämt mig helt... :crazy:

Oavsett vad jag personligen beslutar så: Tack snälla avelsutskottet för initiativet till något som åtminstone på papperet verkar oerhört lovande! :bow: OM jag bestämmer mig för att skippa kursen ifråga så tycker jag mötet verkar oerhört spännande. Tänk att ni äntligen ger oss "kunder" möjligheten att uttrycka vad VI vill att NI producerar i svenska aveln. Här på Buke har vi kanske en tendens att klaga mer än berömma, men detta initiativ förtjänar beröm.

Så - hur många härifrån tänker åka dit?

Sv: Avelsmötena

Jag ska förmodligen till Wången. Vart ska du?

Båbbe, avelsmöten för alla medlemmar har man haft i en herrans massa år. I början tyckte jag faktiskt att man diskuterade och kom fram till saker, men jag slutade åka när det blev mer informationskaraktär än dialog och diskussion på mötena.

Det är på ett avelsmöte som vårt svenska avelsmål formulerats. Men vi följer ju inte det i praktiken utan det isländska som bedömningssystemet bygger på, så diskussioner på nationell nivå har ganska litet inflytande egentligen.

Silverkedjan skrev:
Båbbe, avelsmöten för alla medlemmar har man haft i en herrans massa år. I början tyckte jag faktiskt att man diskuterade och kom fram till saker, men jag slutade åka när det blev mer informationskaraktär än dialog och diskussion på mötena.

Det är på ett avelsmöte som vårt svenska avelsmål formulerats. Men vi följer ju inte det i praktiken utan det isländska som bedömningssystemet bygger på, så diskussioner på nationell nivå har ganska litet inflytande egentligen.
Hur länge har du varit med i SIF?

Jag skall försöka åka dit och irritera litet i alla fall.
Jag hade jättetrevligt sist, så bara det var värt hela resan.

Jag har hållit på med islandshästar i 25 år och gick med i lokalklubben Gauti på tidigt 80-tal. Var även med i avelsklubben och passklubben på den tiden de fanns.

Okej.
Om frågan lät negativ så var det verkligen inte fallet.

Jovisst, men jag har inte tidigare sett att det uttryckligen stått i inbjudan att även fritidsryttare osv är välkomna... Som inbjudan är utformad i år skulle jag nog våga åka dit, förut kanske jag inte hade det.

Hrmmpff Båbbe har lyckats med konststycket att skära sig så illa i höger pekfinger att det var nödvändigt att åka till akuten. Därmed kan jag inte åka på den första av 2 kurser för en av våra instruktörer, därmed blev kurs nr 2 väldigt mycket viktigare (och den krockar tyvärr med avelsmötet i Flen) så jag kommer definitivt inte på avelsmötet i år tyvärr. Hoppas kunna åka nästa år och hoppas absolut att avelsmötet lever vidare i denna (som det verkar) trevliga form!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka