Avdrag för häst

L

Lantlolla

Det är såhär, att jag har ett litet problem. vilket kanske många har som skriver här haha = )
Men de tär såhär att jag har då en häst tillsammans med en annan ägare, som jag skas köpa ut nu på lördag har vi kommit framt ill, sen blir det att hästen ska stå ute hos pappa eftersom det äger jordbruk, och jobbar med det osv. sen har ajg fått höra att man kan få avdrag för att man skriver in hästen på jordbruket, tänkte mest höra om någon vet lite mer om det här, för det skulle hjälpa mig så oerhört mycket !
Tacksam för svar /Marica
 
Sv: Avdrag för häst

Det beror på vad du har för häst. Är det ett sto går det rätt bra att skriva in dem i ett jordbruksföretag som avelssto. Men en vanlig ridhäst som dessutom är valack tex. kan du ju knappast hävda att han drar in någon inkomst till företaget. För det är det som avgör. Om hästen kan dra in inkomst. Inte bara kosta! En hingst går ju bra med eller en häst man kör med i skogen. Min pappa har tidigare haft våra hästarna inskrivna. Ialla fall Lisa som avelsto fast hon bara fick ett föl hos oss (sino). Nu är hon bort så nu har de ingen häst inskriven.
Och det måste ju vara din pappa som ska äga hästen på pappret med. Pappa har "ägt" Sino tills i höstas när det var dags för passet. Då fick jag "köpa" ur honom från företaget för att det skulle kunna vara jag som står som ägare i passet. Och det var enda sättet att få ut honom ut pappas bokföring. Man kan inte bara ta bort hästen därifrån.
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Det här kan bli lite rörigt, jag ber om ursäkt på förhand. Jag och maken har en dotter på 1.5 år. Hon är det bästa som hänt oss och...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
10 470
Senast: gulakatten
·
Hästvård Usch jag mår så dåligt. Min hovslagare är superduktig och det har aldrig varit några problem med honom. Han har alltid med sig 1-2...
Svar
17
· Visningar
2 708
Senast: Stereo
·
Ekonomi & Juridik Hej! Jag fick ta över en häst som stod i samma stall som min häst. Jag hade under ca 8 månader skött om hästen mer än vad ägaren gjorde...
Svar
3
· Visningar
1 789
Senast: Oknytt
·
Hästhantering Hej! Jag har en medryttarhäst som jag haft nu i 2 år. Han är en rätt kraftig connemara, 10 år och importerad från Irland. Jag tror att...
Svar
15
· Visningar
2 900
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29
  • A-kelpie, tollare eller collie?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Dreglar din katt?
Tillbaka
Upp