Avd. A, lokal

N

Nidoking

Hello! :)
Får hem en 6årig D-ponny i Agusti. Hade tänkt och starta några CR + någon Lokal detta året.

Men... Eftersom den är bara 6 år så måste den gå två felfria rundor i Avd. B innan den får tävla i Avd. A i samma höjd. Men.. Kan jag starta den i CR och få 2 felfria rundor och sen gå upp i lokal i Avd. A i samma höjd? Eller måste jag tävla i Avd. B två klasser i lokal? :confused:

Om man kan då tävla den i CR i två klasser och sen upp till Avd. A i lokal... Ska man ge "bevis" då att den har gått två felfria rundor då? Eller hur gör man?

Och sen... Ponnyn blir ju 7 år nästa år. Men blir det inte förrens April. Men från och med den 1:a Januari 2009 kan jag väl starta den i Avd. A utan att jag startat den i den klassen i Avd. B? Eller måste jag vänta tills April?

Sv: Avd. A, lokal

Återigen, Clear round är ingen tävlingsform utan en bedömning. Clear round finns alltså även på riktiga tävlingar.
Dock tror jag att du med CR menar t.ex. pay'n'ride och liknande. Sådana klasser räknas inte med utan de felfria ritterna ska göras i avdelning B på vanlig tävling.

Från 1 januari 2009 kan du om du vill starta i avdelning A.

Liknande trådar

Tävling Hej! Jag skulle behöva hjälp med att tyda TR dressyr... blir inte klok hur mycket jag än läser. Jag är 30 år gammal o rider ponny, har...
Svar
11
· Visningar
2 419
Senast: hhere
·
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
2 114
Senast: zarmino
·
Hästhantering Jag rider på en ridskola där om man är stallvärd får åka och tävla med ridskolehäst samt tävla på lokala tävlingar som klubben anordnar...
Svar
18
· Visningar
3 640
Senast: Cambrie
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
8 729
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar