Av vilken anledning flyttas

M

moccis

Vad är anledningen till att tråden om gamla islänningar flyttas?:(
Trådar som"vad gör ni med 3 1/2-åringar,4 1/2-åringar" osv är ju kvar!
Är de gamla islänningarna inte viktiga helt plötsligt?
Tycker det är intressant att få veta hur de riktigt gamla islänningarna
används.
Har visserligen ingen riktigt "gammal" ännu men så småningom så blir de förhoppningsvis det.
moccis

Sv: Av vilken anledning flyttas

Antagligen för att sidan mest skall handla om träning, utbildning och islandsspecifik utrustning gissar jag?

Om du skriver hur tränar ni era gamlingar? får den nog ligga kvar gissar jag.

Antagligen för att sidan mest skall handla om träning, utbildning och islandsspecifik utrustning gissar jag?

Om du skriver hur tränar ni era gamlingar? får den nog ligga kvar gissar jag.

Det var inte jag som skrev inlägget som flyttades.
Jag läste det och hade hoppats att fler skulle svara på det inlägget
om äldre hästar. Tyckte det var intressant att få reda på hur många "gamlingar" det finns som fortfarande används och hur de rids m.m.:)

Eftersom detta forum heter "Tävlingsforum" så är det ju massor av trådar som inte flyttas som egentligen inte alls tillhör tävling.

Några exempel är:allt om sadlar,islandshästnamn,klippta hästar,dekaler till transporten,vilken islandshästförening tillhör ni, osv osv.

Därför tyckte jag liksom att den flyttade tråden minst lika mycket hörde hemma här.

Det bästa vore ju att ALLT som rör islandshästar kan få vara kvar och att man istället skippar att kalla det tävlingsforum då de allra flesta inlägg handlar om annat än tävlingar.
moccis

Några exempel är:allt om sadlar,islandshästnamn,klippta hästar,dekaler till transporten,vilken islandshästförening tillhör ni, osv osv.

Åja, sadel måste man ha till tävling, har man alltför dålig så kan man bli diskad, och det är ju inte så kul att ha en framkasad sadel mitt i femgången... Klippt häst TILLHÖR tävling, hästen ska ha kondition för att tävla, och man kan knappt "hårdträna" med oklippt häst. dekaler försvarar jag inte och islandshästförening är väl mest om man träffar någon utå på kurs eller tävling..

Det bästa vore ju att ALLT som rör islandshästar kan få vara kvar

Jovisst, jag tror vi är fler som håller med....

Åja, sadel måste man ha till tävling, har man alltför dålig så kan man bli diskad, och det är ju inte så kul att ha en framkasad sadel mitt i femgången... Klippt häst TILLHÖR tävling, hästen ska ha kondition för att tävla, och man kan knappt "hårdträna" med oklippt häst. dekaler försvarar jag inte och islandshästförening är väl mest om man träffar någon utå på kurs eller tävling..

Jovisst, jag tror vi är fler som håller med....

OK!
Då försöker jag skapa en ny tråd för "gamlingarna" så får vi se om den får vara kvar. Hoppas på lite respons på den.;)

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Står i funderingar på att sälja, men kommer få en vinst på ca 1 200 000kr, vilket gör att jag måste betala ca 180.000kr i skatt efter...
Svar
11
· Visningar
1 232
Senast: Presto
·
Kropp & Själ När jag sover hemma har jag, i alla fall senaste halvåret, vaknat med täppt näsa och ofta grusiga ögon också. Jag har funderat på om det...
Svar
13
· Visningar
663
IT & mobiler Som en fortsättning på den här tråden om att marksänd TV inte längre finns för betalkanaler...
2
Svar
25
· Visningar
561
Senast: MJLee
·
Hästhantering Hej! Jag har en 23 år gammal dressyrhäst som jag haft i 9 år. Jag känner henne alltså mycket väl! Hon har alltid haft mycket energi och...
2
Svar
35
· Visningar
2 513

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka