Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vilken grind?Nån som har den här grinden och kan utvärdera?
Har en shettis och en d-ponny så jag måste ha 2 trådar. Kan det räcka med den "lösa" tråden under grinden månntro?
Vilken grind?
Jag trodde att det saknades en bild, men nu googlade jag på rubriken och såg vad du menade. Den bommen har jag tyvärr ingen erfarenhet av.
Kan inte hjälpa dig med just den grinden.Den ser ju rätt bra ut, men mer än så kan jag inte säga. Kolla på Feed-X annars. Feed-X går inte på ström och har en modell med två trådar.
Nån som har den här grinden och kan utvärdera?
Har en shettis och en d-ponny så jag måste ha 2 trådar. Kan det räcka med den "lösa" tråden under grinden månntro?
Jag har haft fed-x för några år sedan och den fungerade på sommaren. Upplevde att det blev frost i timern på hösten. Om det inte hade varit allt för fuktigt och sen kallt så gick det att snurra på timern massor och då kunde den fungera ibland. ÅF hävdade att det hade dom aldrig haft problem med tidigare, skickade tillbaka den för lagning och fick tillbaka den likadan. Det var dock inga problem att få tillbaka pengarna trots att jag haft den ett tag.
Nu har vi en liknande hemmagjord grind som inte är aktuell för dig för dig då den kräver el. Det är mindre risk för att grinden fastnar och faller ner på marken om man kan sätta mkt vikt på den. Fed- x tror jag inte håller för det. Jag sprayar tråden ibland men tror nog tyngden gör mer skillnad. Tack och lov bor jag i Norrbotten där vi inte har lika mkt väderomslag på vintern så trådarna fastnar sällan.
Åhh har du någon beskrivning på den hemmagjorda grinden? Funderar skarpt på att försöka bygga en själv!Jag har haft fed-x för några år sedan och den fungerade på sommaren. Upplevde att det blev frost i timern på hösten. Om det inte hade varit allt för fuktigt och sen kallt så gick det att snurra på timern massor och då kunde den fungera ibland. ÅF hävdade att det hade dom aldrig haft problem med tidigare, skickade tillbaka den för lagning och fick tillbaka den likadan. Det var dock inga problem att få tillbaka pengarna trots att jag haft den ett tag.
Nu har vi en liknande hemmagjord grind som inte är aktuell för dig för dig då den kräver el. Det är mindre risk för att grinden fastnar och faller ner på marken om man kan sätta mkt vikt på den. Fed- x tror jag inte håller för det. Jag sprayar tråden ibland men tror nog tyngden gör mer skillnad. Tack och lov bor jag i Norrbotten där vi inte har lika mkt väderomslag på vintern så trådarna fastnar sällan.
Jo vi har en liknande lösning som Fed-x men en branddörrs magnet istället för fed-x krok vilket gör att den kräver ström.Åhh har du någon beskrivning på den hemmagjorda grinden? Funderar skarpt på att försöka bygga en själv!
Funderar på om man kan sätta en tråd över bommen på ngt sätt. Fasta pinnarpekande uppåt. Frågan är ju hur tråden går fri när bommen upp.
Jag har haft fed-x för några år sedan och den fungerade på sommaren. Upplevde att det blev frost i timern på hösten. Om det inte hade varit allt för fuktigt och sen kallt så gick det att snurra på timern massor och då kunde den fungera ibland. ÅF hävdade att det hade dom aldrig haft problem med tidigare, skickade tillbaka den för lagning och fick tillbaka den likadan. Det var dock inga problem att få tillbaka pengarna trots att jag haft den ett tag.