automatiserad plockning

karamelldrottningen

Trådstartare
Hemma hos andra är jag noga. I stallet nästan pedantiskt. Men hemma är det konstant kaos förutom precis efter jag nyligen städat och då det är främmat hemma.
Konstaterade nyss att det inte finns några rena muggar i skåpet. Fem är på kontoret. Två i hallen. En i vardagsrummet och fyra i sovrummet. Resten där de faktiskt ska vara i väntan på rengöring, nämligen diskmaskinen.

Strumpor är ytterligare ett bekymmer. Hittade fem udda par under soffan senast jag dammsög, hur alla hamnade där är lite av ett mysterium.

Varför är det så här? Hur svårt ska det va :crazy:?!
Är ni likadana?

Ja. Jag är som två personer. På jobb, eller hos andra är jag fruktansvärt ordningsam, välorganiserad och allt sånt bra. Hemma bara är jag och det tenderar att hamna kaffekoppar, vattenglas, strumpor och fan vet vad lite varstans.
Jag har bättrat mig och försöker vara mer ordningsam. Det går bättre, men det är långt till mål.

Jag är lagom oorganiserad och det är obotligt. Min sambo är likadan. Vi är alltid lika optimistiska och tror att NU ska vi kunna hålla ordning efter att vi har städat - det kan vi aldrig.

Jag är kaos på jobbet och plockar undan på automatik hemma. Men det kräver allt har en plats och därför det skiter sig på jobbet.

Jag är pedant och lever med en disträ halvslarver och en tonåring :meh:
Jag har alltid haft ordning på jobb, i stall, i bilen och hemmet. Men numera försöker jag hejda mig iom min övriga familj. Jag skulle reta gallfeber på dem om jag ständigt plockade i allt som de är ansvariga för. Och jag skulle nog bli utbränd!
Numera försöker jag blunda för visst stök 🙈

Störig kontroll på jobbdelen. Allt har sin plats och om något skulle försvinna skulle jag må dåligt.

Här hemma har jag vissa områden där det måste vara ordning och som kollas genom och rensas minst en gång i veckan. Kylen.
Mannen har andra områden där han känner samma sak. Det är ju skönt att vi har olika områden.

De stora sällskapsytorna kollas fler gånger per dag även om vissa saker kan ligga framme lite längre men ändå koll.

Men, så har vi då de områden där varken jag eller mannen har koll eller vill ha det. Vi har inte alla våra kläder i garderoberna utan staplade på golvet i sovrummet. Den rena, ovikta tvätten ligger i trappen på väg upp till rummet, i en hög.

Vi har också en använda-men-inte-skitiga-kläder-hög var i arbetsrummet som aldrig krymper men håller sig konstant, eftersom vissa saker så småningom blir skitiga och nya halvrena kläder kommer dit.

Min bil inhyser numer gnagare för att jag städar den så sällan och hästpellets ligger i bakluckan.:nailbiting:

Jag har varit den som är slarvig, disk tar sig dock allt som oftast till köket. Nu bor jag dock ihop med en man och 0-3 tonåringar och då är det JAG som är den ordningsamma och plockar. Det är på nivån att jag börjat hänga upp grejer som ramlat ned i affärerna och plockar undan i jobbets kök. Har blivit automatiserat...

Jag är kaos på jobbet och plockar undan på automatik hemma. Men det kräver allt har en plats och därför det skiter sig på jobbet.
Intressant att det är så att du är noga hemma och ordningsam på jobbet! Är fler som du på ditt jobb? Tänkte om det är någon specifik branch?
@karamelldrottningen själv tar jag 10 minuter varje kväll och plockar undan. Förvånansvärt hur mycket det gör för ordningen hemma. Oftast hjälps jag och mannen åt så då blir det ju 20 minuter. 10 minuter av en dag den tiden har man oftast att hitta någonstans.
Gjorde så ett tag men kom av mig. Tio minuter räcker inte så långt när man lämnar allt där de inte hör hemma. Vissa delar av hemmet är dock ordningsamma, men det är de utrymmena jag sällan varas i (med undantag för lilla loftet där det är kaos).

Intressant att det är så att du är noga hemma och ordningsam på jobbet! Är fler som du på ditt jobb? Tänkte om det är någon specifik branch? Gjorde så ett tag men kom av mig. Tio minuter räcker inte så långt när man lämnar allt där de inte hör hemma. Vissa delar av hemmet är dock ordningsamma, men det är de utrymmena jag sällan varas i (med undantag för lilla loftet där det är kaos).

Extremt heterogen bransch. Mitt kontor är nog ett av de värsta faktiskt 🙈

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Söker hane för avel - Bichon
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka