MissFideli

Trådstartare
Det verkar inte som om min systers katt (tillika Yogas kusin) blir så mycket äldre. Hon har länge dragits med diabetes och nån allergi, men dom har lyckats hålla diabetesen i schack med fodret (alltså har hon klarat sig utan insulinsprutor) och behandlat allergin med kortisonsprutor. Men nu behöver hon börja med insulin igen och då kan dom inte fortsätta med kortisonet.

Snacka om hjälplös man känner sig. Dom har haft henne i 3 år drygt, varav det senaste året varit en kamp. Nu har veterinären inga mer idéer, och han har sagt att dte nog inte finns mer att göra.

Sv: Attans =(

Förstår precis läget....min gamla katt( 14 år) har också diabetes och behandlas också med kortison.... :cry: :cry: :cry:

Inget insulin då han är för gammal och har för dåliga njurar...:(

Men kortisonet har ju en viss verkan då det ger ett bättre allmäntillstånd och då märks inte insulinbristen så mycket...

Men när dom blir riktigt dåliga kan ju inte kortisonet kompensera insulinbristen längre...

Fast jag har ju i alla fall haft honom hos mej 14 år längre än vi trodde....

Han är flaskuppfödd och fick redan 5 veckor gammal åka till djursjukhuset för första gången för avlivning....men vi har ett bra djursjukhus i Jönköping....

Förutom att han har varit min sängkamrat i alla år, så har han varit en utmärkt utställningskatt...Europa Premier i Sverak....BIS-veteran OCH BIS-kat 2,på samma IDP-utställning,10 år var han då....

:love: :love: :love:

Liknande trådar

Övr. Katt Min syster har ju en kusin till Yoga som hon och hennes sambo fick hem när katten var 2,5 år ca. Efter ett tag visade det sig att hon...
Svar
4
· Visningar
651
Senast: fjolltroll
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka