Åtta hästar brann inne

(Nya Wermlands-Tidningen)
Åtta hästar dog när en stallbyggnad på Botorp ridskola i Karlskoga brann ner under natten till lördagen. Orsaken till branden är än så länge oklar....

Läs mer...

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Åtta hästar brann inne

Fy va hemskt, före jul o allt dessutom !!! :cry: :cry:
Stackars stackars människor :cry:

Det här är en av anledningarna till att jag har min på lösdrift.

Stackars hästägare.

Tyvärr är ju ingen uppstallning riskfri! Finns ju tyvärr andra saker än bränder som kan döda eller skada en häst! :(
Och tyvärr kan ju en skadad lösdriftshäst även den behöva stallas upp, om än tillfälligt.
Usch, tänk om man på något sätt kunde skydda sina älsklingar mot allt ont! :cry:

Stackars hästägare.

Det är fler hästar som förolyckas då dom rymmer ur hagarna för att dom får stå ute i mörkret. I år är det många sådana tragiska fall. Jag skulle aldrig våga ha mina hästar ute på natten då denna risk är mkt större än att det börjar brinna i stallet.

Tänker på er alla som är drabbade! Fruktansvärt tragiskt....
:cry:
KRAMAR till er alla!!!!

En hästägares värsta mardröm. :(
Mina tankar går till hästägarna, det blir nog ingen rolig jul i år för dem.

Usch och fy så fruktansvärt tragiskt, jag har förstått att det är det stallet som en bekants bekant hade sina 2 hästar i. Jag har inga ord för hur jag känner med henne :cry:

Det är fler hästar som förolyckas då dom rymmer ur hagarna för att dom får stå ute i mörkret. I år är det många sådana tragiska fall. Jag skulle aldrig våga ha mina hästar ute på natten då denna risk är mkt större än att det börjar brinna i stallet.

Varför skulle hästar rymma ur hagen oftare för att det är mörkt? Få hästar är mörkrädda och de som är det låter man nog inte vara ute.

*kl*

Fruktansvärd olycka, lider med alla drabbade :cry:

mumin - med hästar på stall och lösdrift

KL*

Ja det är en sorgens dag här idag. :cry:
Jag är tack och lov inte en av de drabbade då vi har eget stall, men har vänner och bekanta som är. :(

Det va en ovanligt dåligt argument!!! Vill du att jag ska redogöra för antall olyckstillbud som skler på lösdrift,, hästar som spränger staket och blir överkörda på trafikerade vägar,, hästar som drunknar i sjöar och övriga vattendrag, hästar som på lösdriften blir skrämda av den övriga naturens djur och skadar sig, hästar som blir attackerade av vargar,,, ex ex .........

Jag lider med alla Er som har en direkt inblandning i denna tragiska olycka.

Men fy så fruktansvärt... Tråkigt att olyckor måste hända. Lider med de drabbade!

Det va en ovanligt dåligt argument!!! Vill du att jag ska redogöra för antall olyckstillbud som skler på lösdrift,, hästar som spränger staket och blir överkörda på trafikerade vägar,, hästar som drunknar i sjöar och övriga vattendrag, hästar som på lösdriften blir skrämda av den övriga naturens djur och skadar sig, hästar som blir attackerade av vargar,,, ex ex .........

Jag lider med alla Er som har en direkt inblandning i denna tragiska olycka.

Menar du att risken ökar på lösdrift för att hästarna spränger hagen, drunknar och blir attackerade av vargar?
Nej du, det köper jag inte.
Vill du att jag redogör för alla hästar som rymt från hagen, drunknat och blivit skrämda av rovdjur trots att de står uppstallade om nätterna?
Olyckor sker lika väl på natten som på dagen, säkrast är ju att inte ha hästen ute alls men det är ju inget man bör förespråka.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Ett stall i Pajala brann ner till grunden under natten till onsdagen, men tack vare att stallägaren upptäckte branden kunde hästarna räddas.
Svar
0
· Visningar
683
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Livet som 50+kvinna Jag ramlade av hästen i våras. Hade precis köpt ny säkerhetsväst. Gjorde förbannat ont och jag fick åka in till...
2 3
Svar
52
· Visningar
7 016
  • Artikel Artikel
Dagbok Vår reducerade familj försöker hitta en vardag i det nya... Det går väl rätt bra ändå, efter omständigheterna. Men en sak har stressat...
Svar
9
· Visningar
1 946
Senast: Unafraid
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Strax efter klockan tre natten till söndag totalförstördes en ladugård utanför Värmlandsbro i en kraftig brand. Två hästar, kaniner och...
Svar
1
· Visningar
714
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama