Att varna för en oseriös!

KungTulle

Trådstartare
Hur kan man varna för en oseriös person? Råkade härförleden ut för en oseriös person som inte betalade för sig, och som inte verkade sköta om sitt djur särskilt bra. Vid hembesök när personen inte var anträffbar på telefon, visade det sig att bostaden var rena missbrukarkvarten med rejält lummiga människor som helt tydligt var riktigt på dekis. Dvs jag insåg att nån betalning inte skulle ske.

Vi har avhyst djuret i fråga så ägaren har det igen, men hur gör man egentligen?

Jag antar man kan berätta för kompisar när man träffas om personen ifråga så att de inte blir blåsta, har även sett ibland annonser på tex hästnet och liknande platser där folk varnar för oseriösa.

Tacksam för tips.

( Jag fattar självklart att man inte kan sätta ut namn och foto på personen på olika forum....nån etik bör det ju finnas liksom).

Sv: Att varna för en oseriös!

Har personen djur så är nog nr 1 att meddela djurskyddet. En kontroll är aldrig fel. Myndighetspersoner kan ju också gå vidare med meddelande till andra myndigheter om så är lämpligt.

Att annonsera på ICA lär väl kanske inte vara lämpligt, men att vid en träff likar emellan berätta om sina upplevelser måste ju stå var och en fritt. En intresseorganisation för t ex grovfoderproducenter i området brukar vara mycket givande för de inblandade. Utbytande av erfarenheter, tips och råd och givetvis en inofficiell svart lista på vilka som inte ska ha några leveranser är några bra punkter på agendan.

Sv: Att varna för en oseriös!

Jo jag har pratat med länstyrelsen och uppgett namn och adress till ägaren samt beskrivit djuret. Samt sagt vart ägaren har djuret nu nu ( om denne inte flyttat den åter igen).

Så man får hoppas att allt reder ut sig när det gäller skötseln av sagda djur.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Specialsök (Röd kong)
  • Kattbilder #10
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Tillbaka