KungTulle
Trådstartare
Hur kan man varna för en oseriös person? Råkade härförleden ut för en oseriös person som inte betalade för sig, och som inte verkade sköta om sitt djur särskilt bra. Vid hembesök när personen inte var anträffbar på telefon, visade det sig att bostaden var rena missbrukarkvarten med rejält lummiga människor som helt tydligt var riktigt på dekis. Dvs jag insåg att nån betalning inte skulle ske.
Vi har avhyst djuret i fråga så ägaren har det igen, men hur gör man egentligen?
Jag antar man kan berätta för kompisar när man träffas om personen ifråga så att de inte blir blåsta, har även sett ibland annonser på tex hästnet och liknande platser där folk varnar för oseriösa.
Tacksam för tips.
( Jag fattar självklart att man inte kan sätta ut namn och foto på personen på olika forum....nån etik bör det ju finnas liksom).
Vi har avhyst djuret i fråga så ägaren har det igen, men hur gör man egentligen?
Jag antar man kan berätta för kompisar när man träffas om personen ifråga så att de inte blir blåsta, har även sett ibland annonser på tex hästnet och liknande platser där folk varnar för oseriösa.
Tacksam för tips.
( Jag fattar självklart att man inte kan sätta ut namn och foto på personen på olika forum....nån etik bör det ju finnas liksom).