Att välja veterinär

Tagliabue

Trådstartare
Efter att kusen inte har träffat veterinären på länge så känner jag att det är dax att kolla upp läget med honom nu efter några starter. Jag har att välja på 3 veterinärer inom typ 30 minuters resa .. ytterligare en veterinär som sägs vara riktigt bra om jag åker ca 10 mil söderut.

Hur väljer ni veterinär? Min häst har varit till 2 av dessa veterinärer, de vet hans svagheter och skador, den ena tycker jag har lätt att köra fast på samma problem. Den tredje veterinären har jag inte varit till med någon häst för böjprov utan andra saker så jag kan inte uttala mig om henne, jo en häst har jag varit dit med .. och jag fick inte någon bra känsla där, kändes slarvigt och han som böjde behandlade inte hästen på ett bra sätt.

Den fjärde vet. inom 10 mils radien sägs vara bra men då blir det ju en längre resa .. jag vill ha nya ögon på hästen då jag är rädd att de andra ska stirra sig blinda på gamla skador.

Så hur väljer ni veterinär? Vad har ni för krav?

Sv: Att välja veterinär

Jag åker lite längre för att jag vill ha en veterinär som inte enbart tänker "spruta led". Jag har drygt 5 mil längre till den veterinären men tycker helt klart att det är värt det!

Trots eller kanske på grund av att hon dömt ut två hästar för mig så väljer jag alltid henne före närmaste kliniken som ligger ca 12 minuter härifrån.

Innan, jag hittade henne? Ja det var en prövotid som gjorde att jag hamnade låååångt borta för att hitta felen på hästarna på grund av att jag ledsnade efter en massa behandlingar som aldrig löste problemen. Nu lär jag inte börja leta förrän hon slutar. :love::love:

Åh en sådan vet vill jag också ha .. det känns lite som att de andra två har kört fast på samma grejer, det är alltid samma leder de behandlar men inte fan blev han bättre, han sprang snett å hängde töm ändå. Nu gör han inte sådana grejer utan jag vill bara kolla upp honom ändå.

Gillar inte heller vetrinärer som verkar spruta för sprutandets skull! Jag har två olika, bra på olika sätt, den ena var jag dock inte hemma när hon var här, men hon var tydligen jättebra, och jättenoga! Hon böjde o bedöva och hade sig och påpekade att hon sprutade inte bara för att det kanske satt där, utan hon vela veta vart det var, hon var här cirka 3 h och hade sig, sånt tycker jag är bra när de tar sig tid.

Den andra är gammal & erfaren, och har mycket ideér osv, han är också bra tycker jag, han har jobbat hos en tränare i frankrike i 20 år, så känns som han har en del erfarenhet.

Liknande trådar

Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
977
Senast: Sirap
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
3 095
Senast: malumbub
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
8 589
Senast: tuaphua
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 531

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka