Sv: Att välja hane till sin tik!
Den erfarenhet jag har av chihuahua (är uppväxt i kennel, men inte haft någon chihuahua sedan jag flyttade hemifrån för många år sedan) är att det kanske inte är den lättaste rasen att använda till Lydnad, de brukar ha lite för mycket egen vilja och åsikter. Det är dock jättekul med de som lyckas. Tror tyvärr att många som köper vavvor inte är så intresserade av varken Lydnad eller agility.
I alla fall, angående hane, så tycker jag du gör rätt i att välja en välpälsad (men, OBS, inte ÖVERpälsad) hane. Din tik ser jättetrevlig ut, men hon är lite "naken" (kanske urfälld på bilderna?). Bilderna kan ljuga lite, men jag tycker hon ser lite fransysk ut i fronten? I så fall är det viktigt att välja en korrekt byggd hane.
Om du hittar en välpälsad och korrekt hane, med det karakteristiska chihuahua-huvudet, så tänk också på temperamentet. Det är jätteviktigt! Chihuahuan ska vara en tuff hund i liten förpackning, den ska tycka att den är "störst, bäst och vackrast", den ska vara vänlig och social.
Om de hanar du väljer mellan uppfyller alla krav på ett helt likvärdigt sätt, och du dessutom har koll på hanarnas linjer, så varför inte ta den som är närmast.
Lycka till, det blir säkert jättetrevliga valpar.