Att välja stall vid bygge... - Hur valde ni?

Sv: Att välja stall vid bygge... - Hur valde ni?

har inte orkat läsa hela tråden.
men i det stallet jag står i har vi "vanligt stall" med 5 boxar.
Sen går hästarna på lösdrift med ligghall.
Vad är det som säger att du inte kan ha både? Det skulle jag absolut ha.
Nu går det 9 hästar i på lösdriften. Det är liiite trångt när man ska ha in alla 9 när hovslagaren kommer. Men det funkar.

/Lina
 
Sv: Att välja stall vid bygge... - Hur valde ni?

Känns lite onödigt att bygga både uteboxar och ett vanligt varmstall när man "bara" har två hästar... ;)

Men jag är nu helt inne på x-antal oisolerade uteboxar och en isolerad del med stallgång och en stor sadelkammare/foderdel
Då kan jag i framtiden isolera dom om jag skulle vilja och jag kan sätta dit fasta mellanväggar den dagen jag vill dela av och ha en häst/box.
Känns bra med en engelsk modell av stalll, trevligt när hästarna kan titta ut och få frisk luft
 
Sv: Att välja stall vid bygge... - Hur valde ni?

Ska du gjuta platta, fundera på isoleringen i denna, det kanske ska göras med en gång för framtida bruk och möjligheter.
 
Sv: Att välja stall vid bygge... - Hur valde ni?

Ska bara gjuta platta i "skötsel"-delen dvs stallgången och sadelkammaren

I boxarna blir det jordgolv, ska dräneras ordentligt och läggas makadam eller nåt i botten allt sånt får pappas kompis ta hand om (han jobbar med sånt så han får tala om hur det ska göras)
 
Sv: Att välja stall vid bygge... - Hur valde ni?

Har ni börjat bygga? Nyfiken på hur det blir....:rofl:
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
969
Hästmänniskan För ett par månader sedan skrev jag ett inlägg om att börja rida igen, att söka mig tillbaka till ridskolan, ta privatlektioner, etc ...
Svar
10
· Visningar
1 393
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 582
R
Hästmänniskan Jag har ridit sen jag var 4, började rida varje dag 2015 och har en egen häst sen 2020. Har senaste året tyckt att det varit jobbigt...
Svar
8
· Visningar
2 166

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Operera fast liten chans till förbättring?
  • Födda -21

Omröstningar

Tillbaka
Upp