att tänka på?

Zaida

Trådstartare
hejsan alla hästmänniskor=)

nu ska vi se om ni kan hjälpa mig med några kloka råd.....

jag har haft uppehåll från min ridning i fem år ungefär jag är 21 idag och super taggad på att bli den bästa ryttaren någonsin =) (tog i lite=)) men iallafall vad tycker ni att jag ska tänka på när jag rider dressyr??

Sv: att tänka på?

Se till att du också är positiv och glad, smittar av sig på hästen. Var lyhörd och lägg inte in en massa prestige i din ridning (mycket vanligt inom ridsporten :-). Var öppen för kritik och var villig att arbeta så lär du nog snart bli världens bästa ryttare ;-).

Sv: att tänka på?

Hitta en bra tränare som funkar tillsammans med dig!! Sen gäller det att hitta känslan och tajmingen.. Träna på sitsen tills du storknar.. Du når inte toppen om du inte har balans och kan använda dina hjälper utan spänningar..

Å ge inte upp heller ;)

Good Luck :banana:

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag var idag o provred en massa hästar o står o velar mellan två, hur bestämmer man vilken man ska köpa?😩 Häst 1 är en valack på 3 år...
2
Svar
25
· Visningar
3 712
Senast: fio
·
Hästmänniskan Jag har inte ridit på 25 år men min barndom och ungdomstid präglades av hästar. Jag fick min första ponny som femåring, tävlade FEI...
Svar
9
· Visningar
1 191
Senast: Emro
·
Dressyr Apropå diskussionen om reaktiva hästar (jag har också haft en, det ÄR ganska märkligt för även om man är van vid reaktiva hundar så är...
Svar
2
· Visningar
794
Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 455
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka