matildadahlgren
Trådstartare
Det är så att jag till hösten förmodligen kommer flytta till en annan stad för att plugga och kommer därmed inte kunna ha kvar min häst, som jag har på foder tillsammans med min syster. Vi har precis skrivit på ett nytt kontrakt för ytterligare ett år med vår häst. Jag älskar den hästen mest av allt och jag ser även mig själv boendes på en gård med hästar osv i framtiden. Men just nu är jag så extremt omotiverad. Det känns på något sätt som att det här året bara blir slöseri med pengar på något vis eftersom jag vet att jag ändå kommer få vara utan hästar och ridning i fyra år sen. Jag vill absolut inte behöva göra mig av med min häst, men just nu är det inte kul. Hade jag inte haft egen häst nu så hade jag förmodligen tagit min paus från hästar nu direkt, men det som tar emot nu är att inte få ha kvar min älskade häst. Är så rädd att jag kommer ångra mitt beslut, samtidigt som det vore en sådan lättnad just nu. Jag har precis flyttat hemifrån och jobbar jämt känns det som. Att åka till stallet känns just nu bara som en syssla, något som måste göras. I alla fall i veckorna, på helgerna brukar det kännas lite bättre.
Men hur resonerar man? Hur tar man ett sånt tufft beslut? Tankar? Någon som tagit en längre paus/slutat med hästar?
Tacksam för svar!
Men hur resonerar man? Hur tar man ett sånt tufft beslut? Tankar? Någon som tagit en längre paus/slutat med hästar?
Tacksam för svar!