Att starta en butik på nätet.

millan10

Trådstartare
Har länge gått i tankarna på att starta en butik på nätet. Helst hade jag velat sälja något som jag själv har designat. T.ex att jag köper in någon vara som jag sedan ger en egen touch och säljer. Jag vill mer ha detta som ett intresse utöver mina studier eftersom jag ändå inte har något speciellt att göra på fritiden. Att sitta och dona med en hemsida och allt därtill hade varit väldigt kul att syssla med! Bara det går runt skulle jag kunna tänka mig att kunna syssla med det. Är inte ute efter att tjäna några större summor.

Jag undrar om detta är värt att satsa på? Man måste ju ha en bra idé innan man börjar. Gärna komma upp med någon unik produkt. Eller kan man köra på en idé som kanske redan finns idag. Vet många nätbutiker där de säljer samma typer av produkter och de går ju runt för dem. Tro även att jag skulle kunna få ett bidrag från kommunen om de tror på min idé och att jag väljer att ha det som ett sommarjobb.

Någon här på Buke som har erfarenheten av detta?

Tacksam för svar!

Jag skriver inte detta för att vara elak eller pessimist. Men rör det sig om kläder så hade jag inte satsat på det. Det finns ett enormt överskott av små designers inom mode-spektrat och även de som kommit en bra bit på vägen, vunnit tex priser, fått stipendier och börjat producera upp sina plagg så att de når butiker har det rent ut sagt överjävligt tufft. Till och med erkända designers som visar på tex. modeveckan har det supertungt och får det knappat att ens gå runt. Bakom många framgångssagor finns det tuffa baksidor. Vi har sett många konkurser inom branschen, både inom etablerade designers och butiker. Många mer oetablerade designers ger upp och lägger ner sin verksamhet.
Pga detta hade jag inte rekommenderat ngn att gå in i branschen utan en rejäl buffert samt budget att gå back flertalet år.

Okej, tack för ditt svar! Hade inte tänkt något inom kläder utan mer saker. Utbildar mig inom teknik så ev något inom det eller iaf använda mina kunskaper inom ämnet för att sälja en viss eller vissa typer av varor.

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag är sugen på att köpa in lite små grejer från utlandet (typ Kina) för att sälja dyrare här hemma. Jag önskar mig ha en butik dit man...
2 3
Svar
55
· Visningar
4 080
Ekonomi & Juridik Jag och en vän är väldigt oense om en sak, och skriver här för att själv få en klarhet i det hela, samtidigt som jag gärna vill höra er...
Svar
15
· Visningar
2 572
Senast: bapro
·
Hästmänniskan Började på Kvinnerstaskolan i höstas och hade tänkt att jag skulle gå hästinriktningen. Men jag vart mer och mer less eftersom jag...
Svar
3
· Visningar
1 420
Senast: danilo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama