Att skruva i badrum i bostadsrätt

Voeux

Trådstartare
Vi har ett fult skåp ovanför handfatet som vi skulle vilja skruva ner, och sätta upp en vanlig spegel i stället. Vi ansvarar för tätskiktet i badrummet, men varje gång vi pratat om det med vänner som har lite mer erfarenhet av att bo i bostadsrätt än oss så säger de bara att man "bara kan täppa igen hålen med silikon sen".

Vad säger ni? Går det bra att skruva ner skåp så att det blir hål, som man sen täpper igen med silikon? Detta är ju ovanför handfatet så alltså inte precis där man duschar. Sen ska vi ju upp med en spegel också på något vis..
 
Vi har ett fult skåp ovanför handfatet som vi skulle vilja skruva ner, och sätta upp en vanlig spegel i stället. Vi ansvarar för tätskiktet i badrummet, men varje gång vi pratat om det med vänner som har lite mer erfarenhet av att bo i bostadsrätt än oss så säger de bara att man "bara kan täppa igen hålen med silikon sen".

Vad säger ni? Går det bra att skruva ner skåp så att det blir hål, som man sen täpper igen med silikon? Detta är ju ovanför handfatet så alltså inte precis där man duschar. Sen ska vi ju upp med en spegel också på något vis..
Klart du kan.

Problem blir det ju bara om det blir en vattenskada. På den platsen du planerar är den risken minimal. Du bryter inte tätskitet på något avgörande ställe med dina nya hål. Dessutom är det ju "din" vägg. Det är du som ansvarar. Går något tokigt är det dig själv du skäller på. :D
 
Går något tokigt är det dig själv du skäller på. :D

Ja men exakt och det är väl det jag inte är så taggad på :rofl: Men om risken för vattenskada känns minimal så känns det OK.

Vi har dock hål på fler platser i badrummet på lite mer kritiska platser, där någon liksom lämnat en plastplugg bara. Vet inte om de har sprutat in nåt att täta med eller inte. Vi upptäckte detta ganska nyligen och fick lite panik, men tänker att vi tätar dessa också när vi ändå ska hålla på nu.
 
Jag har gamla obehandlade skruvhål i mitt badrum, hyresrätt. Efter ca 5 år på halvutsatt ställe är det mögel där så att göra ingenting rekommenderas ej...
 

Liknande trådar

  • Artikel Artikel
Dagbok Sov otroligt dålig i natt på grund av en incident igår. Jag flyttade till min lägenhet för typ fem år sedan. Jag köpte den under...
2
Svar
31
· Visningar
3 564
Senast: hollypolly
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
21 851
Senast: Whoever
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 003
Senast: Blyger
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag förstår verkligen inte det här med “dolda fel” vid husaffärer. Det funkar ju inte i praktiken. Som jag har förstått det så är...
2
Svar
37
· Visningar
3 212

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp