Boj
Trådstartare
Har under en tid funderat fram och tillbaka på medryttare, har haft en tidigare men vid försäljning av hästen fick jag problem med medryttaren trots att jag erbjudit denne köp. Den här hästen ska inte säljas, utan mer därför att jag har fysiska problem vid vissa tillfällen och känner därför att det kan vara ett alternativ. Har haft ett par som prövat, människor som enbart ridit dressyr tidigare. Trodde kanske att det skulle vara bra, men upplever at det inte alls var så bra. Är ju själv ryttare med dressyr som grund, det som nu inträffade var att sitter man på en ponny som måste man skrynkla ihop den med jätte kort hals. Det här funkar ju inte, för även en islandshäst kräver lösgörande med sträck i överlinje. Ändå vet jag att dessa är duktiga ryttare när de sitter på ett halvblod, men vad är det som händer liksom? Försökte förklara, att hästen har samma behov av att sträcka sin överlinje även om det är en mindre häst i storlek, men nej. Halsen kortades vilket resulterar i grisepass, och absolut ingen trav trots att ponnyn har en stabil, säker och mycket bra trav. Så hur förklarar jag? Brukar normalt sett inte ha problem med att göra mig förstådd, men nu verkar det ha gått troll i det hela.