Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Fontaneller är inte några mjuka partier i pannan, det är öppningar i skallbenet som finns mellan de olika benen som utgör skallen hos de flesta primater, de växer normalt igen före ett års ålder, iaf hos oss människor fungerar det så.
Jag har två vavvor och kan garantera att det inte är de sista i mitt liv Är helt frälst i rasen. Min mamma har med en och min bror även ha en. Vi "kanske" haft tur men enda felet på våra har varit att inte alla mjölktänder har lossnat (tur man har försökring ) Har även många kompisar med chihuahuaor och vet ingen som haft större fel på någon av dem .
Jag o min mamma är båda allergiska men ingen av oss känner något av våra små hundar!!
Men visst är det stora hundar i litet format.
Milton som jag har nu är min första hund. Han är papillion/chihuahua. Jätte fin blandras med underbart psyke.
Tycker att jag valde en perfekt första hund. Dom är smarta, lättlärda, gosiga.
En hund är ju vad man gör det till så jag skulle inte säga att en chihuahua är sämre första hund än te.x en golden. Är ingen hundexpert men efter man skaffat sin första hund så förstår man vad som är möjligt och att det från början till slut handlar om dig själv.
Min lilla buse är 6 månader och är så fruktansvärt lydig (självklart valpbus som är helt normalt). Många som träffar han häpnas över allt han kan och hur lugn och trygg han är.
Dock skäller han vid 1 tillfälle. När jag har han lös på gården och någon kommer innanför hans "revir" . Inte mer än 2 skäll ungefär. Han hör mitt kommando snabbt så slutar han direkt.
Min sambos mamma skaffade en valp ur samma kull. Också hur underbar och duktig som helst. Inga problem alls. Båda har riktigt speciella fina personligheter och är jätte charmiga.
En hund blir vad man gör den till, utifrån dess medfödda instinkter o anlag.
Det är inte så många vavvor som ställer älg, inte heller ser vi Borzoier som vallar.
Hundavel & Ras
Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.