Att rida fel väg.

H

HoppFantasten

Ja då var man där. Och framridningen går finemang, framhoppningen likaså. Allt har gått problemfritt och så gäller det! Dags att hoppa banan. Man har intalat sig själv om och om igen vilket håll man ska rida åt, vilken väg man ska ta, gått banan och studerat andra ekipage.

Startsignalen går, man rider mot första hindret och är igång! Hoppar andra, sedan plötsligt befinner man sig över hinder nummer FYRA!? Vart tog nummer tre vägen? Ute.

Efteråt minns man ingenting emellan 2 och 4, förutom landningen efter andra hindret och avstampet framför fjärde. Vad hände?

Är det så att man koncentrerar sig så himla mycket på vilken väg man ska rida, att det när det väl gäller blir det bara blackout?

Vad tror ni? Har det hänt någon här? Går det över efter några gånger isåfall? :crazy:

(det hände nämligen mig :o :mad: :mad: :cry: :angel: )

Så dela med er av era erfarenheter nu så jag slipper känna mig ensam! :devil:

Sv: Att rida fel väg.

Jag kan ju säga att första och hitills enda (förmodligen sista också) hopptävlingen jag var med på glömde jag att hoppa sista hindret! :o väldigt synd för hästen hoppade kanonfint och vi var felfria

Typiskt, sånt som händer.. :D
Hade också en jättebra pålle, och allt gick finemang tills.. ja. ;)

Fast jag tror det har med erfarenheten att göra.
Ju mer du tävlar, desto mer släpper liksom nervositeten och allt runt omkring,
du blir mer rutinerad helt enkelt ;)

Ja, det var ju det jag skrev ;)

att det går över..
för man koncentrerar sig så mycket på att det ska bli rätt och sen när man ska göra rätt så e man helt borta.. :p

Ja förhoppningsvis går det över! Ialla fall nervositeten, sen kan man ju alltid vara glömsk.. :smirk:
Jag har glömt vägen en gång tror jag, och det gör jag aldrig mer om..
Tidigare då jag tävlat har jag alltid varit hur nervös som helst oavsett tävling..Men nu är det inte alls så längre, klart att det pirrar lite i magen då man går in på banan, men när man väl startat kan jag fokusera på hoppandet. Kan tom höra publiken osv, vilket jag stängde bort ALLT förut... Har en film när jag tävlar utomhus och det kommer en motorcykel och verkligen VRÅLAR förbi, det märket jag inte ens under min ritt, men det hörs jätteväl på filmen.

Så ut o tävla mera bara, få så mkt rutin som möjligt!

Lycka till med hoppandet!

Asså så många gånger jag har glömt banan asså..det e ju tragiskt! Sist jag hoppa, Hoppa jag en bana med massa titthinder och min ponny som kan va lite osäker på vissa "läskiga" hinder hade gått skit bra! Och jag var på näst sista hindret på omhoppningen och hoppa fel räcke!! :banana: sheeet va klantigt..hade skitbra tid hade typ värsta tiden hade lätt placerat mej iaf. tvåa men blev istället utesluten!!! Jaja så går det om man inte gör saker o ting ordentligt! hahaha :)

har bara hoppat fel hinder en enda gång..och det var inte med "mening"...jag red en envis liten B-ponny som istället för att hoppa trean som jag styrde mot, drog åt sidan och hoppade tian bakochfram...en oxer... :rofl:
Annars har jag klarat mig rätt bra...iofs så kan jag väl inte påstå att jag tävlar så mycket hoppning nu, men gjorde förr..
har för övrigt bara ridtit fel en enda gång i dressyren med...
Innan klassen så var det jättemånga som red fel och jag sa typ" jag har faktiskt aldrig ridit fel nångång"...ha ha...där fick jag för det... :D

Liknande trådar

Ridning Bakgrund häst: Hingst 20+ år, tävlas Msv dressyr. Relevant information för inlägget är att han ibland, tex nu efter vilan försöker komma...
Svar
13
· Visningar
2 450
Senast: Emanon
·
R
Hästmänniskan Hej! Detta är mitt första inlägg jag gör här. Idag hände det något, vilket är att jag blev sparkad av en kompis' häst. Hästen det...
2
Svar
20
· Visningar
8 765
Hoppning Ännu en fundering jag inte ställts för innan, eftersom jag bara tävlat c- och d-ponny innan jag skaffade nuvarande storhäst. Med andra...
Svar
5
· Visningar
1 702
Senast: Pengy
·
Hoppning Nu behöver jag veta, stämmer dessa? I banhoppningstävlingar rids ofta en grundomgång där det gäller att ta sig runt banan felfritt inom...
Svar
2
· Visningar
2 450
Senast: Ewelina02
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Barmarksdrag/canicross
  • Uppdateringstråd 30
  • Målbilder för trubbnosar.