Att resa med häst och ungdomar i Europa

Status
Stängd för vidare inlägg.
8

80-tals rookie

Hej alla Bukisar! Har ni sett att B skall ha föreläsning på Scandinavium om att vara lagledare och berätta historier från verkligheten, det tänker jag inte missa för nu får jag kanske lära mig allt som jag inte uppfattat förr, typ vad en lagledare gör och så...:devil:

Sv: Att resa med häst och ungdomar i Europa

Hej alla Bukisar! Har ni sett att B skall ha föreläsning på Scandinavium om att vara lagledare och berätta historier från verkligheten, det tänker jag inte missa för nu får jag kanske lära mig allt som jag inte uppfattat förr, typ vad en lagledare gör och så...:devil:

:eek:
intressant att lyssna på hans föreställning vad en lagledare gör :devil:

ja, jag vet ju vad hans föreställning om lagledarens roll verkar vara :smirk:

det kan nog bli ett intressant föredrag :devil:

ja, jag vet ju vad hans föreställning om lagledarens roll verkar vara :smirk:

det kan nog bli ett intressant föredrag :devil:

Han ska säkert berätta om de galna juniorerna som red barbacka. :devil:

:eek: red barbacka??? det var det absolut värsta jag hört :eek: inte konstigt att mina vänner dressyrtanterna tycker att ft-ryttare är galna....

;)

Tänkte väl att ni var några till som var facinerade av att det finns folk som ger sig ut i det okända helt utan fallskärm :angel: nästan så att man blir lite inspirerad av modet... för egen del skulle jag kanske kunna hålla föredrag om marknadsföring :bow: eller kanske om bantning (jag kan i och för sig en hel del om ämnet men har aldrig riktigt fått till det) eller varför inte om hur man slutar äta godis :idea: det vore helt nytt för mig.... hoppas på en givande frågestund efter föredraget

är rubriken på föredraget förresten ordagrant "Att resa med häst och ungdomar i Europa"?
för själva resan i år för en viss persons del bestod i flyg + hyrbil.....och hur svårt och ffa intressant är det? :angel:

är rubriken på föredraget förresten ordagrant "Att resa med häst och ungdomar i Europa"?
för själva resan i år för en viss persons del bestod i flyg + hyrbil.....och hur svårt och ffa intressant är det? :angel:

Så här står det ordagrant "Tävla och transportera hästar i Europa. Att resa med hästar och ungdomar, berättelser från verkligheten..." kostar 100 spänn och bokas på www.eurohorse.se . Flyg + hyrbil stämmer bra med vad jag hört om ponny också + ankomst 2 dagar efter ryttarna och en dag efter 1:a "chief-möte" . Var det kanske då de vilda juniorerna red barbacka? :rofl:

jodå, ankomst efter ryttarna - givetvis - för vad ska en stackars lagledare göra på en tävlingsplats, helt ensam (eller inte) :smirk:

om ngn ska gå på den föreläsningen är vi alla väldigt nyfikna på ett referat...

jodå, ankomst efter ryttarna - givetvis - för vad ska en stackars lagledare göra på en tävlingsplats, helt ensam (eller inte) :smirk:

Envideofilmning kanske? :angel: med bild på publik :idea:

Jag skall försöka sätta ihop ett referat (om jag nu förstår vad han menar denna gången.... tröga jag ;) ) Risken är väl bara att de stänger tråden om referatet blir för bra :banana:

:rofl: :rofl: snälla kan du inte ge dig av till mässan och fråga det :angel:

skulle jag gärna göra, men tyvärr ska jag inte till gbg......kanske vi kan muta ngn annan att ställa frågor :idea:

Det blev inga roliga historier i Göteborg då endast fyra ( 4 !!! :eek: ) personer hade nappat på inbjudan varav två hade varit med och rest i Europa och en var från arrangören. Så då valde B att skippa historierna och istället berätta om EU:s / Djurskyddsmyndighetens nya regelverk för transport av hästar vilket är en skrämmande byråkrati om det stämmer.... vi har inte många fälttävlan inom 65 km avstånd, för sen krävs tillstånd för att köra :confused: skall läsa på ordentligt sen kör jag en tråd på det

....om EU:s / Djurskyddsmyndighetens nya regelverk för transport av hästar vilket är en skrämmande byråkrati om det stämmer.... vi har inte många fälttävlan inom 65 km avstånd, för sen krävs tillstånd för att köra :confused: skall läsa på ordentligt sen kör jag en tråd på det
Gör det. Jag har pratat med Djurskyddsmyndigheten. Goddag yxskaft!
Ska prata med Mattias Gårdlund, som är inspektör i vår kommun, på torsdag i detta ärende. Återkommer också sen. Dags för diskussion :idea:

Ta den diskussionen i en annan tråd, så låser jag denna.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 440
Ridning Hej! Lite smått så tänkte jag börja med att berätta att jag har ridit i tre år, där jag började min resa på ett ridgymnasium. (...
Svar
5
· Visningar
697
Senast: Squie
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 741
L
  • Låst
Samhälle Först så vill jag vara VÄLDIGT tydlig att SJÄLV KLART så gäller inte dethär för alla! Utan det finns säkert jätte många som jobbar på o...
6 7 8
Svar
147
· Visningar
9 871
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar