Att överdriva för att verka tuff

Poisonous

Trådstartare
Fick idag höra att bullar var monster, djävulens avkomma och dom bet inte som valp för att det kliade i tänderna utan för att dom är födda att förstöra.
Man måste kuva dem på ett helt annat sätt än andra hundar och man måste va stenhård från födseln.
:confused:
aldrig hört talas om.
Varför gör man så? Här rekommenderades också CM's alla metoder. :meh:

Sv: Att överdriva för att verka tuff

Haha jojo men det känns inte så konstruktivt att säga det till dem.
Vilka artiklar kan man visa en sån människa för att försöka ge dem lite insikt?

Man slar dom i huvudet med ett hundlexikon. Alternativt rekommenderar dom att kopa en bil som penisforlangare.

:meh:

skamt o sido, oftast verkar det inte ge nagot att ens forsoka upplysa dom. Hur snallt och fint man an gor det, man kan forsoka for hundens skull... men det funkar sallan, hur mycket fakta och bevis man an kommer med.

Ang det där med tänderna, man frågar efter källan till ett sådans påstående.

Sen frågar man med sin mildaste röst varför man förespråkar träningsmetoder som inte är förenliga med svensk lagstiftning. (El-halsband och strypning).

Om svaret då blir nåt i stil med: "Så har det alltid varit" eller "jag har hållt på med hundar i 180 år och..."
Så skulle jag fortsätta i stil med att: "Ja, själv föredrar jag träningsmetoder som lutar sig på modern etologik forskning och som jag vet fungerar"

Eller om de säger nåt i stil med "så här har vi alltid gjort" brukar jag klämma till med att han som uppfann DDT fick nobelpriset och på 1700-talet högg man huvudet av folk som sa att jorden var rund så vi har haft fel förr.... Men som tur är finns det forskning och utveckling.

Så pedagogisk var jag tyvärr inte. Jag fräste ngt om att gick man efter CM's metoder så skulle men aldrig bli tillåten att ha hund egentligen.

Bewildered: hahahhaha, låter som min typ av konflikt ;)
Jo tyvärr är det ju så. :(

Så pedagogisk var jag tyvärr inte. Jag fräste ngt om att gick man efter CM's metoder så skulle men aldrig bli tillåten att ha hund egentlige

Varför inte ? Om man som hundägare direkt utgår ur hundens perspektiv så får man fina följsamma hundar ...När det redan gått åt helvete så får man söka hjälp

Jag gillar C, men jag har också alltid haft hans tänk..jag har ruskigt följsamma hundar och har alltid haft , och jag kör ändå den mjuka linjen ...har haft valp som omplaceringar
kör även samma upplägg med småhingstarna o märrungarna....helt överlägset , dom vet vad dom kan förvänta sig av mig , och jag av dom

För att om man går efter CM's metoder gäller quickfixes med stackelhalsband, el och strypning.

halvt kl

Jag gillar mycket i hans tänk om hundar men är inte så imponerad av vissa av metoderna som används och inte riktigt linjen med att hundar ska vara underkastade för att räknas som harmoniska/nöjda hundar osv och att det tycks vara det enda botemedlet till allt.

Däremot tycker jag han verkar fruktansvärt duktig på övrig psykologi och mycket är ändå vettigt i det han säger.

Nej , det gör man inte ...det är inte hans grundideologi....kan du säga att jag inte är lämplig att ha hund ?

Hans ideologi är att hundar ska få vara som dom är...hundar...skulle alla hundar få vara med honom från första början skulle dom knapast behöva hjälp ...och han använder väldigt sällan stackel o el vill jag påstå, dock gör han det ibland och det är inget jag förespråkar , förutom när han ormtränade en hund

däremot är ägarna okunniga, de flesta av dom

Ägarna är absolut okunniga.
Men i precis varje episod ser man CM använda stackel, el eller strypning för att "fixa" hundarna.

Nu ska dock inte detta bli en CM-tråd så vill du diskutera honom finns det andra trådar.

fast nu var det ju du som tog upp just CM ;) ...och att folk som gillar honom borde ha hundförbud.

Men jag vet iallafall vad jag tycker och samtliga av mina hundar är väldigt bra hundar , om det beror på mig eller att hunden efter alltid haft en bra läromästare är nog 50/50...dock lär sig hundar sig bäst på hundars vis...hästar på hästars vis osv..

Ägarna är absolut okunniga.
Men i precis varje episod ser man CM använda stackel, el eller strypning för att "fixa" hundarna.

Nu ska dock inte detta bli en CM-tråd så vill du diskutera honom finns det andra trådar.

Det är vä lite grejen med CM, ju mindre man kan desto coolare framstår han.

Fick idag höra att bullar var monster, djävulens avkomma och dom bet inte som valp för att det kliade i tänderna utan för att dom är födda att förstöra.
Man måste kuva dem på ett helt annat sätt än andra hundar och man måste va stenhård från födseln.
:confused:
aldrig hört talas om.
Varför gör man så? Här rekommenderades också CM's alla metoder. :meh:

Min bulle tuggade aldrig på skor, han har aldrig rört en sko. Men visst har han tuggat lite på sonens leksaker, och på en köksstol.. Men vilken valp gör inte sånt? Sen tycker dom om att stoppa allt i munnen/äta. Där kan dom bara luriga... Min åt sonens strumpor, blöjor, våtservetter och sitt bandage han hade på benet :meh: Allt går ner, så man kan få vara väldigt observant på vad som ligger runt omkring... Men att man ska behöva vara hårdare på dom? Nä, det tror jag inte! Inte heller att de förstör mer än någon annan hund!

Vad hade h*n fått rådet att det skulle gå till så här?? *nyfiken!! :)

Ingen aning faktiskt, det var en sådan "hoon visste nog minsann"

Man kan ju inte ens blinka så sitter dom satans tänderna
i någonting och speciellt då dom sitter någonstans på en själv...
Och säga till fungerar ju inte riktigt så bra, inte som på normala valpar

Visst är det så men här har det med ras att göra... Ganska mycket och detta är ett beteende som man inte kan 'vänta' ut utan måste tas tag i redan som mycket små ''/ Lite småbesvärligt ja då dom är envisa som surved som inte vill låta lågorna etsa sig fast en fuktig höstdag.

Självklart bits valpar, dock en del mer än andra och Bullen är nog Topp ettan om jag får säga det själv. En komposbur har vi ute, som vi dock var tvungen att spika fast i väggen och backen för att hon... Ja hon stannade visst inte kvar i den en längre stundValpar tuggar men hon TUGGAR/BITER för att göra av med energi, inte för att det kliar eller nyfikenhet...

Hon är ond, en ren Djävul på fyra ben. Bullen kallas inte det för intet så jag vet vad jag pratar om.
Tar man inte tag i det redan som små så är risken mycket stor att man får en sjuk hund som kan sluta med avlivning. Det är fortfarande ingen liten luddtoffs eller annan 'lättare' hund det talas om då man kan låta händelsen vara för denna gång. Här räcker det med en gång så har dom satt i system att Det är såhär man får göra. Det är inte som med en del andra som fattar att det var nog bara för den gången.

Det är ingen hund vi har släpat hem, det är ett monster av dess like!

Nog brukar jag lägga henne på sida, men då kan jag också få sitta i ca 30min om inte mer då hon är lika tjurig som fuktig ved en regnig höstdag

Ingen aning faktiskt, det var en sådan "hoon visste nog minsann"

Du menar att denna människan äger en bulle, el. ska agera hjälp till någon som har en bulle??? Jag blir mörkrädd :crazy:

Jag märkte knappt av min herre när vi var inne, lugnare och tryggare hund har jag knappt stött på. Jesus, och så undrar man varför rasen har så himla dåligt ryckte. Men om det går såna här lös ute och sprider denna informationen så har man ju en förklaring. Helt galet enligt mig!! Bullar är helt underbara hundar, så kärleksfulla och glada!!!

Äger en.

Ja det är ju det jag menar, jag har aldrig hört att bullar ska va sådana monster? Därav tråden.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka