Att man aldrig lär sig

Trix

Trådstartare
att man inte ska köpa blommor och växter i mataffären :crazy:

Jag vet inte hur många gånger det visar sig att de har ohyra och man får slänga dem :mad:

Sv: Att man aldrig lär sig

Har runt 7-8 kaktusar, alla köpta i mataffären, de frodas kanske lite för bra :o sen flera år tillbaka.

Men vanliga krukväxter/bladväxter kan jag hålla med om.

Har oxå köpt bladväxter i affären usch vad hemskt det var att inse att den var full med nå smådjur som spinner nån form av nät runt hela växten. Nej aldrig mer bladväxt från mataffären för mig. Andra typer av blommor går dock bra.

Jag har faktiskt hittills (peppar peppar) aldrig haft problem med ohyra i växter jag köpt från mataffären. Däremot har jag ju mer än en gång råkat ut för att blommorna är så hårt drivna att de stendör efter två veckor hemma...

Samma problem som jag har, de blir uppdrivna för fort så de dör så fort de kommer hem.

Har aldrig haft problem med bloomor i affären, vissa är 5 år nu, medans de jag köpt på plantage eller liknande är döda inom 2-3 dar eller fulla i ohyra. Så jag har haft tur med mina växter från affären.

instämmer med föregående talare, jag har flertal gånger råkat ut för blommor köpte på riktig blomsterhandel att de ruttnar/vissnar inifrån på få räknade dagar, aldrig haft problem eller ohyra med de som är köpta på ica...

Jag har aldrig haft ohyra i blommor från mataffären. Däremot har det hänt en gång på växter från blomsterlandet..

Liknande trådar

Trädgård & Växter Har ca 6 m rabatt (runt 0.5 m bred) som jag ska plantera blommor i. Kan ingenting om trädgård och är inte så intresserad men vill ha...
Svar
14
· Visningar
777
Senast: Badger
·
Trädgård & Växter Någon smarting har förmodligen planterat vintergröna här en gång i tiden. Jag kan också tycka att det är en rätt trevlig liten...
Svar
6
· Visningar
474
Senast: tanten
·
Fritid Jag brukar följa alla trådar som postas när det efterfrågas om tips på sevärdheter och annat kul när en ska ut på tur. Är ju så många...
2
Svar
24
· Visningar
771
Senast: Tilly_85
·
Trädgård & Växter Runt hela huset ligger stenläggning, ca 150 kvm... Mycket vackert men... Inte längre. Jag hade på känn att det skulle bli såhär men...
Svar
11
· Visningar
421
Senast: Unafraid
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka