Att linda nu på sommaren

fiaskurken

Trådstartare
Jag kanske är jätteknäpp, men blir det inte hemskt varmt för hästarna att stå lindade på nätterna?? ( för de som står inne om nätterna) Köpte idag ett par yllepaddar eftersom det är värmen jag vill åt, men tog mig sedan en funderare. Hur skulle jag själv känna det om någon satte på mig yllebenvärmare när jag skulle sova? :o

Sv: Att linda nu på sommaren

Även om det är varmt ute så har iaf vi svalt och skönt i stallet, så det är nog ingen fara. ;)

Håller med CosmicQueen, det är oftast svalt i stallet och dessutom Så SKA väl lindorna värma? Iaf på min häst då värmen gör att blodcirkulationen förbättras.
Dessutom bor vi ju i Sverige, hur varmt är det egentligen om nätterna här? ;)

Som de andra säger så är ju de där för att värma. Sen är det ju mycket svalare på natten än vad det är på dagen. Öppna ett fönster lite om hästen har någon så blir det lite svalare då oxå.
Om det blir för varmt så kan du ju se det på morgonen, om hästen är svettig under.

Ja det är klart det är ju för att värma. Men det jag menade var om det blev obehagligt varmt för hästen när den står så många timmar.

Tack för svar! :banana:

Liknande trådar

Övr. Barn Det sägs ju vara ganska vanligt men vi känner oss verkligen helt ensamma. Vår gosse fyller 6 i sommar och kissar fortfarande mycket på... 2
Svar
27
· Visningar
1 981
Senast: Amha
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Just nu känner jag en längtan efter något. En längtan efter att återuppta de saker som gjorde livet så härligt – spontana resor...
Svar
0
· Visningar
310
Senast: IngelaH
·
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga... 2 3 4
Svar
74
· Visningar
5 074
Övr. Barn Jag har ett stort problem, och famlar i detta själv och får ingen hjälp. Min dotter, nyligen 19 år har varit svajjig i ca tre år. Från... 2
Svar
28
· Visningar
3 633
Senast: Bullen22
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka