Att köra in..

B

blissare

Vi har en welsh cob kille på 6 :love: ..han e inte inkörd..satt o funderade lite..hade kanske vart kul,e ju helt ny på det..vad börjar man med?tömkörning o dyl eller???snälla..ge mej tips :idea:

Sv: Att köra in..

blissare skrev:
Vi har en welsh cob kille på 6 :love: ..han e inte inkörd..satt o funderade lite..hade kanske vart kul,e ju helt ny på det..vad börjar man med?tömkörning o dyl eller???snälla..ge mej tips :idea:
Börja med att tömköra ordentligt tills alla de momenten sitter ordentligt och att kusen är tillfreds med komandon bakifrån, han ska vara lugn och lyhörd. Där efter börjar du att släpa ex ett däck eller stockar. Låt allt ta tid och befäst de olika momenten ordentligt innan du går vidare. När det är dags för att sätta till vagn så se till att ni öär någr atsycken som vet vad de pysslar med.

Berätta gärna lite om hästen och bild :bump: , älskar cobar :love: !!

300ce735.jpg
[/IMG]
oj...bilden blev visst lite stooor...:crazy:koncentrationen är stor inför den första LB:1..vi är så lyckliga för att vi hittade denna underbara kille,gör allt man ber om med glädje!! :love: (tack Zeena):love:

Jättefin :love: !!

Som RK tipsar om inne på körning finns en massa kompetenta körmännsikor osm säkert har en massa bra saker att tillägga! Sedan vet jag att det finns körkurser man kan åka på med hästen. Kolla upp ett körsällskap i din närhet.

Varsågod:D

Bara kul att det blev så bra match! Ni är värda varandra!

Har du inga hoppbilder på grabben?

Kram Kram

Liknande trådar

Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
Svar
19
· Visningar
1 693
Senast: Freazer
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 333
Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2 3
Svar
45
· Visningar
6 693
Senast: Blyger
·
Hundhälsa Jag har gjort en del inlägg här tidigare om min hund som lider av mentala "problem" (vet inte hur annars jag ska beskriva det i korta...
2
Svar
38
· Visningar
3 222
Senast: Sesca
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar