Att köpa!?

Gabbi

Trådstartare
På ett ungefär vet jag väl, men det finns alltid risk att jag glömmer av saker.
Vad bör jag införskaffa till valpen? (Alltså, så här i ett förstadie...)

Mat
Tuggrejor av lämpigt material- vad brukar ni använda?
Godis-troligtvis doko främst.
Sängen får vara filtar från början, med något plastigt längst ner mot golvet, om det kommer små pölar.
Mjukt halsband
kanske liten ställbar sele
Matskålar
Resematskål/vattenskål
Böjligt koppel, kort
lång lina
bur, för hemmet och senare jobbet. räcker ca 110 x 75 för en schäfertik?
Klosax
borste
bajspåsar
startkit leksaker. Där tror jag mig även kunna tillverka en del själv, + att jag vill se vad hunden och vi faktiskt gillar och använder.
Kompostgaller- får av en vän
Galler till bilen-ringer volvo.

ska jag göra en sjukvårdslåda också? Vad stoppar jag i den?
Pincett, sårtvätt, blodstopp

Ska små valpar skyddas mot fästingar? Är rädd att medlen är väldigt starka.

mer tips gärna.

Sv: Att köpa!?

Jag har blivit varnad för att fästingskydd kan ge otrevliga biverkningar. Så jag använder det inte.
Och skulle inte göra det på en så ung hund speciellt.

Till sjukvårdslådan kan du behöva ha en febertermometer, lite gasbinda etc sånt som man kan lägga om sår med.

Beroende på hundens storlek, kanske en tandborste. Brukar ju mest vara små raser som får problem med tandsten.

Sv: Att köpa!?

Vår gamling som har allergiska hudbesvär blev ordentligt dålig av fästingmedel...så hon får inget.
Nu har vi valp också men kommer nog vänta innan hon får kemiska preparat mot detta.
Hörde om något hemmagjort man spejade på , tror det var med rosmarin och vitlök mm i.
Vi bor i sv. skåne och har inga jätteproblem med fästingar men de är ju här med och vi vill ju helst undvika erlichia/borrelios på vovvarna.
Svårt att veta vad som egentligen är bäst att göra.
När vår valpis får sin andra spruta får vi hör vad vet. rekommenderar velt enkelt...
Oj vad svammligt det blev...:o

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka