Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det absolut bästa är att ta ut en sadelutprovare som provar ut en modell som passar eran ponny. Det som passar den ena passar inte den andra.Ni som antingen själva rider ponny eller som har barn som rider ponny, vilka dressyrsadlar har ni till era hästar? Vilka har ni testat, vilka gillar ni och vilka gillar ni inte?
Vad är en ponny? Det finns ju så många sorter, storlekar och modellerNi som antingen själva rider ponny eller som har barn som rider ponny, vilka dressyrsadlar har ni till era hästar? Vilka har ni testat, vilka gillar ni och vilka gillar ni inte?
I mitt fall är det en normalbyggd new forest, dryga 1,40 hög med obefintlig manke och ganska kort rygg.Vad är en ponny? Det finns ju så många sorter, storlekar och modeller
Plus att sadeln skall passa ryttaren. Min kompis har en snordyr DK sadel som passar henne och hennes häst, men jag får jätteont av att sitta i den.Det absolut bästa är att ta ut en sadelutprovare som provar ut en modell som passar eran ponny. Det som passar den ena passar inte den andra.
Min ponny gick med en Amerigo Vega byggd för honom med lite specialjusteringar. Det var enda sadeln som funkade på hans knepiga kropp.Ni som antingen själva rider ponny eller som har barn som rider ponny, vilka dressyrsadlar har ni till era hästar? Vilka har ni testat, vilka gillar ni och vilka gillar ni inte?