Att köpa en åring

Elwan

Trådstartare
Jag har blivit erbjuden en åring (hbl) ganska fördelaktigt, hade inte riktigt tänkt köpa ny häst just nu och inte en unghäst..! Mina tidigare hästar har inte direkt varit välutbildade, men iallafall så pass långt så att de varit inhoppade under ryttare. Så en åring skulle innebära ett spännande projekt.
Jag behöver sällskap till min gamling och jag har inte den ekonomi som krävs för att hålla mig med en tävlingshäst med allt vad det innebär. Men en unghäst, vad är det som "ska" göras med den vid ett års ålder? Vilka givna kostnader innebär det?
 
Sv: Att köpa en åring

Man ska inte göra någonting som kostar pengar med en åring annat än vanliga vaccinationer, eller tänker du på hantering?

Normalt ska en åring klara av att bli ledd i grimma, stå uppbunden, bli borstad, få fötterna lyfta. Det är bra om de klarar av att vara ensamma en stund.
Det är också bra för dem om de har någon att leka med, många åringar kan vara väldigt lekfulla. En del försöker leka med människor om de inte får leka med någon häst.
 

Liknande trådar

Träning Är i planerna att skaffa häst efter några års uppehåll. Ridit i hela mitt liv. Hyr nu lägenhet på gård med hästar så har möjlighet att...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
7 621
Senast: Mia_R
·
Träning Kanske ska köpa hem en 14-åring. Importerad för ett år sen, blev inriden vid 8 års åldern. Jag tyckte om henne väldigt mycket, snäll...
Svar
2
· Visningar
694
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 508
Senast: Imna
·
Hästhantering Hej på er! Som ny medlem är det här mitt första inlägg och jag hoppas att ni som är kunniga kan komma med goda råd, tankar och åsikter...
2
Svar
30
· Visningar
4 108
Senast: Jakobine
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp