att köpa foder för första gången?

K

Kiira

hej!

Det är så att jag ska få min foderhäst i augusti och undrar nu hur ni går tillväga när ni köper hö/hösilage?
Varför köper ni av de ni köper?
Hur kom ni i kontakt med dem?
Köper alla i stallet av samma person?
Har ni några bra tips så att jag får bra hösilage
(självklart ska jag analysera det..)

Detta med att fixa foder är nytt för mig. Men jag ser såå framemot att bli med häst!!! :D

/kiira
 
Jag har alltid gått ihop med någon annan i stallet och köpt hö.
Då kan man dessutom hjälpas åt att hämta om dom inte kör ut det åt en. Så kul att hämta är det inte :D

Ibland sätter dom ut annonser i tidningarna som man kan ringa på, det är ju bra om man inte har några kontakter sedan tidigare.
Men du kan ju alltid höra med dom som har hästar i stallet vart dom köper. Ibland är det väldigt stor skillnad i pris och analysvärdena på höet.
 
Smartast är väl eg att köpa hö/hösilage som redan är analyserat av säljaren. Kanske blir lite dyrare då, men å andra sidan vet du ju vad du får då och slipper få några obehagliga överraskningar tex.
Sätt ut annons själv eller kolla till salu annonser, brukar finnas många på hö.
Vi går alltid ihop alla i stallet och köper, så kan man hjälpas åt att ev hämta och bära in. Brukar köpa så vi klarar oss 2-4 månader i taget.
 

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 181
Foder & Strö Hej! Hur gör ni som enbart har en häst och köper in eget hö/hösilage? Aldrig haft så innan. Van vid att 4-5 hästar delar på balar med...
Svar
11
· Visningar
1 520
Foder & Strö Jag ska flytta min häst till stall och själv köpa in strö efter att ha haft honom på lösdrift där strö ingick. Jag har således aldrig...
2
Svar
26
· Visningar
2 785
Senast: warg
·
Foder & Strö Ok, här kommer ett riktigt I-landsproblem. Jag var i kontakt med Kr@fft runt årsskiftet, för att be om provpåse på Plus Protein. Detta...
2
Svar
34
· Visningar
3 516
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Stora shoppingtråden II
  • Fråga?

Omröstningar

Tillbaka
Upp